Sunday, March 17, 2013

افزایش ۳ برابری قیمت لوازم پزشکی

مدیر کل تجهیزات پزشکی با اعلام اینکه فقط ۲۰ درصد تجهیزات پزشکی وارداتی ارز مرجع دریافت کرده اند، از افزایش ۳ برابری قیمت لوازم پزشکی خبر داد.
 
به گزارش دانشجونیوز، رضا شاهمرادی در مورد کالاهای پزشکی که ارز مرجع دریافت نکرده‌اند گفت: ‌قیمت‌گذاری توسط خود وارد کنندگان و تولیدکنندگان و با نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و وزارت بهداشت انجام می‌شود.
 
وی افزود: اکثر تجهیزات پزشکی در کشور مشمول اولویتهای اختصاص ارز مرجع قرار نگرفته‌اند و به همین علت تعداد بسیار کمی از تجهیزات پزشکی ارز مرجع گرفتند و با توجه به وسعت تجهیزات پزشکی مصرفی و تجهیزات بزرگ در کشور فقط ۲۰ درصد از تجهیزات پزشکی ارز مرجع دریافت کردند.
 
مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص میزان افزایش لوازم پزشکی اظهار کرد: در مورد وسایل پزشکی که ارز مرجع دریافت کردند و حدود ۲۰ درصد کل این تجهیزات می‌شوند، افزایش قیمت به میزان رشد قیمت ارز مرجع یعنی مابه التفاوت ۱۰۵۰ تومان تا ۱۲۲۶ تومان بود یعنی حدود ۱۲ رشد قیمت آنها را شاهد بودیم که این کالاها بیشتر تجهیزات پزشکی قلبی- عروقی مانند استنت های قلبی و وسایل پزشکی تخصصی هستند.
 
همچنین چندی پیش خيرالله غلامی، رئيس داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با اشاره به کمبود داروهای بیهوشی در ایران گفته بود: داروهای بيهوشی آتراکوريوم، سووفلوران، ايزوفلوران در بازار موجود نيست يا خيلی کم است که اگروضعيت اين طور پيش رود واقعا نمی‌دانيم بايد چه کنيم. با چکش که نمی‌شود مردم را بیهوش کرد... بدن بيمار را که نمی‌توان زنده زنده با چاقوی جراحی بريد.  
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment