Tuesday, March 19, 2013

گزارش جنبش دانشجویی ایران در سال ۱۳۹۱

سال ۱۳۹۱ در حالی به پایان می رسد که جامعه دانشگاهی کشور، همچون سال های گذشته، شاهد تداوم حاکمیت فضای امنیتی بر دانشگاه های کشور بود.

 
شمار زیاد دانشجویان زندانی، محرومیت از تحصیل و ستاره دار شدن بسیاری از دانشجویان به دلایل عقیدتی و مذهبی، اخراج اساتید، جلوگیری از فعالیت تشکل ها و نشریات دانشجویی منتقد در کنار تفکیک جنسیتی رشته های دانشگاهی و محرومیت گسترده زنان در بسیاری از رشته های تحصیلی سال تلخی را برای دانشجویان و اساتید به پایان رساند.

 
در همین زمینه، سایت دانشجونیوز همچون سال های گذشته اقدام به تهیه گزارشی تفصیلی از موارد نقض حقوق دانشگاهیان در سال ۱۳۹۱ کرده است.

 
این گزارش که به تفکیک ماهیانه وقایع منتشر می شود، تنها بخشی از فشارها و هزینه هایی است که بر فضای دانشگاهی کشور تحمیل شده است. موارد ذکر شده در این گزارش بخشی از سالنامه جنبش دانشجویی در سال ۱۳۹۱ می باشد که بر مبنای اخبار منتشر شده در وبسایت دانشجونیوز تهیه شده است. لازم به ذکر است که بسیاری از موارد نقض حقوق دانشجویان نیز در این سال به دلایل مختلف خبری نشده است.
 
نوید بهاری دانشجویان از زندان
 
نوروز ۱۳۹۲ چنان از راه می رسد که شمار زیادی از دانشجویان به احکام طولانی مدت حبس محکوم شده و برخی نیز برای چندمین سال متوالی مراسم عید را دور از خانواده، در کنار سایر زندانیان برگزار می کنند.

 
دانشجویانی مانند ضیا نبوی، مجید توکلی، مجید دری، سیاوش حاتم، آرش صادقی، شبنم مددزاده، عماد بهاور، مهدی خدایی، فریدون صیدی راد، امیر گرشاسبی، ایقان شهیدی، حبیب لطیفی، امید کوکبی، داور حسینی وجدان، حامد روحی نژاد، جمال قادرنژاد، میثاق یزدان نژاد، سروش ثابت، وحید اصغری، سعید جلالی فر و یاشار دارالشفا در حالی در زندان هستند، که برخی برای چندمین سال متوالی نوروز را در زندان جشن می گیرند. برخی از فعالین دانشجویی نیز مانند بهاره هدایت، نسیم سلطان بیگی، حسن اسدی زیدآبادی و علی اکبر محمدزاده در حالی که به احکام طولانی مدت حبس محکوم شده اند، پس از مدت ها به مرخصی از زندان آمده اند.
 
از سوی دیگر، مجید توکلی و شبنم مددزاده به ترتیب برای ششمین و پنجمین سال متوالی، دانشجویانی مانند ضیا نبوی، مجید دری و مهدی خدایی برای چهارمین سال پی در پی و جبیب الله لطیفی دانشجوی محکوم به اعدام برای ششمین سال پیاپی از پشت دیوارهای زندان به استقبال بهار خواهند رفت. 
 
سالنامه جنبش دانشجویی در سال ۱۳۹۱
 
سالنامه جنبش دانشجویی ایران در حالی منتشر می شود که چندی پیش نیز احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد ایران، با اشاره به محرومیت های گسترده دانشجویان در ایران از روسای دانشگاه های علامه طباطبایی و امیرکبیر به عنوان پیشتازان نقض حق تحصیل دانشجویان در کشور نام برده بود.
 
گفتنی است در سال های اخیر، نهادهای امنیتی و قضائی بیرون از دانشگاه در کنار عوامل انتصابی و وابسته دستگاه حاکمیت در درون دانشگاه های کشور نقش عمده ای در سرکوب فعالین دانشجویی ایفا کرده اند. 
 
محرومیت از تحصیل، احضار به کمیته انضباطی و حراست، احضار به مراجع امنیتی و قضائی، صدور احکام زندان، تبعید، بازداشت های خودسرانه و شکنجه از جمله ابزارهایی است که حاکمیت جمهوری اسلامی برای سرکوب فضای دانشگاه های کشور به کار برده است. 
 
در سال گذشته، علاوه بر مجموعه وزارت علوم، سازمان سنجش آموزش کشور نیز با همکاری وزارت اطلاعات نقش عمده ای در ستاره دار کردن دانشجویان ایفا کرد.
 
برخی از باورمندان به اقلیت های مذهبی مانند دانشجویان بهایی نیز همچنان درصد بسیار بالایی از محرومیت از تحصیل دانشجویان را تشکیل می دهند. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها معتقدان به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی از صلاحیت عمومی حضور در دانشگاه های کشور برخوردار هستند.
 
از سوی دیگر تفکیک گسترده جنسیتی در نزدیک به ششصد کدرشته دانشگاهی در سال گذشته به همراه تبعیض های گسترده در ظرفیت پذیرش برخی رشته های پرطرفدار دانشگاهی، بخشی از دختران را از حضور در دانشگاه و یا رشته های مطلوب خود محروم نمود.
 
در ادامه متن کامل گزارش جنبش دانشجویی ایران در سال ۱۳۹۱ آمده است:

 
فروردین:
 
فروردین: علی سالم،  فعال دانشجویی چپ  روز بیست و یک فروردین ماه، در پی مراجعت به زندان اوین، جهت اجرای حکم بازداشت شد.       
 فروردین: حسین طاهری از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز بازداشت شد.                          
 
اردیبهشت:

 
 اردیبهشت: بازداشت محمد حاجی بابائی فعال دانشجویی در بابل توسط نیروهای امنیتی                     
 اردیبهشت: علی دنیاری، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۱ در اهواز بازداشت و به زندان سپیدار اهواز برای گذراندن ۶ ماه حبس منتقل شده است.                          
 اردیبهشت: بهزاد طالبی و میترا رستمی گرجی هردو دانشجوی ارشد معماری در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ از مرز هوایی وارد خاک ایران شدند. مامورین امنیتی در‌‌ فرودگاه پاسپورت ایشان را ضبط و هردو را به اداره اطلاعات در خیابان پاسداران و سپس دادسرا ارجاع دادند.                        
اردیبهشت: معين غمين دانشجوی سال سوم رشته ی صنايع دانشگاه علوم و فنون بابل، فعال دانشجويی چپ‌گرا و از فعالين "لغو کار کودک" در عصر روز دوشنبه تاريخ چهارم ارديبهشت ماه 91 بازداشت شد.          

 
خرداد:
 
خرداد: در پی تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به اهمال مسئولین دانشگاه و درگذشت منصور فیروزی، دانشجوی کارشناسی ارشد، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند. به گزارش دانشجونیوز، ابولفضل گرمابی، راستین اعلمی، پوریا خالقی و مبین رستمیان دانشجویان بازداشتی می باشند.                    
خرداد: محمد بلباسی، دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شده است.                       
 خرداد: افسانه توقیر در اول خرداد ماه سال جاری در شهر تبریز دستگیر و پس از دو روز بازجویی، به دلیل نبود سلول زنان در اداره اطلاعات این شهر به زندان تبریز منتقل شده است.                        
 خرداد: زینب جعفرزاده، دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس تهران روز چهارشنبه بازداشت شد.به گزارش هرانا به نقل از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، خانم جعفرزاده افشار، صبح روز چهارشنبه سوم خردادماه و توسط ماموران ناشناس، در محل خوابگاه خود در خیابان علامه طباطبایی واقع در منطقه سعادت آباد تهران بازداشت شده است.            
خرداد: سیاوش حاتم، از فعالین دانشجویی و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل پدری اش در تهران بازداشت شده است. بنا به ادعای نیروهای امنیتی ‏ «سیاوش حاتم به ۱۶ماه حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق در دو شعبه ۲۶و ۲۸دادگاه انقلاب تهران متهم شده است و برای اجرای حکم بازداشت می شود».                  
خرداد: سه دانشجوی دانشگاه اصفهان بنام های عرفان محمدی، محمد مرادی و مجتبی کریمی که گفته می شود از توزیع کنندگان یک نشریه دانشجویی در سطح دانشگاه بوده اند، در خوابگاه دانشجویی دانشگاه اصفهان بازداشت شده اند.                                              
خرداد: «دیاکو خیاط» که دانشجوی مقطع کار‌شناسی ارشد دانشگاه تهران است، روز پنج شنبه (۲۵خرداد) تلفنی به اداره اطلاعات مهاباد احضار و به دنبال آن بازداشت شد.           
 
تیر:
 

تیر: عبدالرضا سیف٬ معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفتگوی جدیدی با یک رسانه حکومتی اعلام کرده است که تاکنون چندین دانشجو به خاطر «بدحجابی» اخراج یا از تحصیل محروم شده‌اند چراکه «ما از ارزش‌های اسلامی و ملی کوتاه نمی‌آییم. 
تیر: "خبرگزاری فارس نیز گزارش داده است که امیرحسین ثابتی، مسئول سیاسی اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در پی شکایت دادستان تهران به ٩١ روز حبس تعزیری محکوم شده است. بر اساس این گزارش، اجرای این حکم با رعایت ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است. وی به دلیل مطالب منتشر شده در وبلاگش علیه علی لاریجانی و طراحان مصوبه وقف اموال دانشگاه آزاد مورد تعقیب قرار گرفته است." 
تیر: مصطفی معين وزير پيشين علوم، تحقيقات و فناوری به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام از سوی دادگاه انقلاب به جزای نقدی بدل از يك سال حبس محكوم شد.  
تیر: امین زرگرنژاد، فعال دانشجویی چپِ تبریز پس از بیست و پنج روز بازداشت موقت، روزِ سه‌شنبه چهاردهم تیرماه از بازداشتگاهِ مرکزیِ اداره‌ی اطلاعاتِ تبریز به زندانِ تبریز انتقال یافته و هم اکنون در قرنطینه‌ی زندان تبریز به سر می‌برد. 
تیر: میثاق افشار، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران و از اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی پس از ۸ ترم تحصیل از این دانشگاه اخراج شد. 
تیر: نوید گرگین، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، هفته گذشته در شهر اصفهان بازداشت شده است. 
تیر: بهداری زندان اوین به دلیل کمبود دارو، برای چندین روز از تحویل داروهای سیدحسین رونقی ملکی خودداری کرده و این امر سبب عفونت بعد از عمل جراحی وی شده است. 
تیر: جمال قادرنژاد، دانشجوی زندانی به بیمارستان مهاباد منتقل شد. 
تیر: در حمله گارد زندان به بند ۳۵۰ زندان اوین در مراسم سالگرد هدی صابر، دست جواد علیخانی فعال دانشجویی دچار آسیب دیدگی جدی شده است. 
تیر: میعاد افشار، دانشجوی رشته عمران دانشگاه بهاییان، صبح روز شنبه ۱۷ تیرماه در منزل شخصیش در تهران بازداشت شد. 
تیر: نوید نزهت، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف، روز شنبه ١٧ تیرماه خود را برای گذراندن دوران محکومیت یک ساله اش به زندان اوین معرفی کرد. وی برای دومین بار برگه احضاریه جهت اجرای حکم را دریافت کرده بود. 
تیر: به گزارش هرانا،، فعال دانشجویی هاشم میرزاده طی هفته گذشته توسط مأمورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است. 
تیر: سارا محبوبی دانشجوی محروم از تحصیل بهائی، صبح روز چهارشنبه، ۲۸ تیرماه خود را برای اجرای حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری به زندان ساری معرفی کرد.  
تیر: علی عجمی دانشجوی رشته ی حقوق ورودی سال ۸۴ از دانشجویان طیف چپ با رتبه ی ۱۸ در حالیکه فقط ۱۵ واحد از پایان دوره ی تحصیلش باقی مانده بود از دانشگاه اخراج شد.
تیر: پرویز پیران از اساتید برجسته جامعه شناسی، دیگر در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس نخواهد کرد. 
تیر: «عادل محمد حسینی» فعال دانشجویی اصلاح طلب روز گذشته خود را به زندان اوین معرفی کرده است.عادل محمد حسینی در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۱۵ انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به یک سال و چهار ماه حبس تعزیری، یک سال به دلیل اقدام تبلیغی علیه نظام و چهار ماه به دلیل توهین به محمود احمدی نژاد، محکوم شده بود. 
تیر: پیمان عارف، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، با وجود کسب رتبه اول سهمیه استعداد درخشان، از تحصیل در مقطع دکترا محروم شد.  
تیر: سایت کلمه از فراخوانده شدن «علی ملاحاجی»، دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه قزوین، به زندان اوین برای گذراندن دوران محکومیت یک ساله خبر داده است.
تیر: میترا عالی، دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف، ۲۸ تیرماه برای گذراندن حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شده است. 
تیر: در پی فشار مضاعف بر فعالان دانشجویی دانشگاه ارومیه؛ سید احمد حسینی دانشجوی کار‌شناسی ارشد این دانشگاه پس از یک سخنرانی ۲ دقیقه‌ای در تالار چمران دانشگاه با حکم کمیته انضباطی این دانشگاه از تحصیل محروم و از دانشگاه اخراج شد. 

 
مرداد:
  
مرداد: سایت خبری کردپا گزارش داده است که نشریه‌ی دانشجویی "چرداول" که مدتی قبل مجوز انتشار آن از سوی "دانشگاه باختر" ایلام صادر شده بود، بعد از آماده‌سازی و در پایان مراحل چاپ توسط حراست دانشگاه از انتشار نشریه جلوگیری شد.
مرداد: ادیبه کلانتری از فعالین دانشجویی روانسر بوده و در همین ارتباط یک‌بار دیگر نیز بازداشت شده است. این فعال دانشجویی فرزند ملاولی از معلمین بازنشسته شهر روانسر می‌باشد.
 مرداد: حکم ١٠ سال زندان امید کوکبی، دانشمند جوان ایرانی، در دادگاه تجدید نظر تایید شد. 
مرداد: دکتر موسوی، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه بهزیستی و نماینده پیشین مجلس در فرودگاه امام بازداشت شد 
مرداد: "نیروهای امنیتی  یک دانشجوی کرد به نام معاذ حکیمی را در تهران بازداشت کردند. این دانشجوی کار‌شناسی ارشد الهیات در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، از اهالی روستای «شَرکان» از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه می‌باشد."
مرداد: شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی، محمد حسین مظفری فعال دانشجویی را به یک سال حبس که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده، محکوم کرد. 

 
شهریور:
 
شهریور: امید رضایی دبیر کانون مطالعات و نشر اندیشه دانشگاه گیلان در حالی توسط شعبه یکم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به هشت ماه حبس تعزیزی قطعی محکوم شد که پیش از این شعبه اول دادگاه انقلاب گیلان به ریاست قاضی مصطفوی نیا وی را به اتهام تبلیغ بر علیه نظام و توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیزی محکوم کرده بود.
شهریور: روزبه حسین تهرانی زندانی سیاسی آزاد شده و فعال دانشجویی با وجود کسب رتبه ۱۶ در آزمون ورودی  کار‌شناسی ارشد سال ۱۳۹۱ برای سومین سال متوالی از ادامه تحصیل محروم و اسناد قبولی وی از وب سایت رسمی دانشگاه آزاد برداشته شد و به جای آن نوشته شد داوطلبی با مشخصات مذکور موجود نمی‌باشد. 
شهریور: حسین رونقی ملکی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: هومن طاهری با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: اسماعیل سلمانپور با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: مسعود وفابخش با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: واحد خلوصی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: نوید خانجانی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: کیانا کریم پور با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: دانیال حسنی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند.
شهریور: نرگس خیراللهی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: بهروز علوی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: میلاد پناهی پور با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند.
شهریور: سپهر صاحبان با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: میثاق افشار با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند.
شهریور: محمدامین صالحی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: محمد ارجمندی با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: مرتضی اسماعیل پور با حمله نیروهای امنیتی به کمپ‌ کمک‌رسانی مردمی به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی، بازداشت شدند. 
شهریور: امیر گرشاسبی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز، برای تحمل سه سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد. 
شهریور: یزدان محمدبیگی پس از گذراندن آزمون اولیه دکتری و دو مصاحبه و کسب قبولی توسط وزارت اطلاعات احضار و بدلیل سوابق فعالیتهای سیاسی و اجتماعی مورد بازجویی قرار گرفته و از سوی این نهاد از ادامه تحصیل محروم گردیده است. 
شهریور: حکم محکومیت کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر به ۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان شهرستان زابل، در دادگاه تجدید نظر تایید شد.  
شهریور: محسن  زرین؛  دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: کاظم رضائی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: جلیل رضائی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: عباس  رحمتی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: لقمان قدیری؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: سعید خلعتبری؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: آرش روستائی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: هادی الم لی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: دلیر بارخدا؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: آلما رنجبر؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
شهریور: عنایت  تقوی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
شهریور: ناهید افراسیابی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
شهریور: نوید غفاری؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: سعید خسروآبادی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
شهریور: علی صالح پور؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند.
شهریور: امین درستی؛ دادگاه انقلاب شیراز به صورت فله ای به احضار فعالین دانشجوئی سابق دانشگاه شیراز مبادرت ورزیده است. بسیاری از این دانشجویان به خاطر پرونده هایی مفتوح مجددا به دادگاه احضار شده اند. 
شهریور: شامگاه پنجشنبه ٢٣ شهریور ماه ٩١ تعدادی از ماموران امنیتی با مراجعه و ورود به منزل پدری سعید آقاپور در تهران، ضمن تفتیش و بازرسی منزل، کامپیوتر شخصی، کتب و برخی وسایل موجود را ضبط کرده و همراه با این فعال دانشجویی به محلی نامعلوم منتقل کردند.
شهریور: رشید اسماعیلی عصر روز شنبه 18 شهریور ماه توسط ماموران اطلاعات سپاه اصفهان بازداشت شد. ماموران اطلاعات سپاه اصفهان در جریان بازداشت وی، لپ تاپ و تعدادی از وسایل شخصی این فعال سیاسی را نیز ضبط کرده اند. 
شهریور: آرش محمدی از فعالین دانشجویی تبریز برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شد. 
شهریور: سیاوش محمدی از فعالین دانشجویی تبریز برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شد. 
شهریور: دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد، دیاکو خیاط دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران رابه اتهام اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. 
شهریور: سروش ثابت، از دانشجویان نخبه‌ی طیف چپ، روز یک شنبه ۱۲ شهریور جهت گذراندن کیفر ۲ سال حبس تعزیری مربوط به تجمعات دانشجویی طیف چپ در سال ۸۶ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. 
شهریور: اداره اطلاعات استان مازندران، علیرضا شهیری مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم و فنون بابل را از حضور در دانشگاه محروم کرده است.
 
 
مهر:
 
 

 مهر: محمد حاجی بابایی، عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل، به پنج ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.             
 مهر: همزمان با اعلام نتایج دکتری سال ۹۱، وحید عابدینی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران، مجددا از ادامه تحصیل در مقطع دکتری محروم شد.           
 مهر: بهروز فریدی فعال دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز عصر روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه در منزل خود جهت اجرای حکم دستگیر شد.         
 مهر: روح الله بیات فعال دانشجویی دانشگاه زنجان علیرغم قبولی در آزمون کار‌شناسی ارشد برای دومین سال پیاپی از ادامه تحصیل محروم گشت.       
 مهر: وحید علیقلی‌پور از فعالین دانشجویی طیف چپ دانشگاه پلی تکنیک، روز شنبه هفته گذشته ۱۵ مهر، خود را برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اوین معرفی کرد.      
 مهر: نسیم سلطان‌بیگی فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی، جهت اجرای حکم خود به زندان اوین بازگشت.     
 مهر: نازنین دیهیمی که دختر خشایار دیهیمی است، صبح سه شنبه هفته گذشته برای اجرای حکم ۸ ماهه خود روانه بند زنان سیاسی زندان اوین شده است.              
 مهر: به دستور جلیل مالکی، ریاست دانشکده حقوق تهران مرکز، تنها نشریه مستقل دانشجویی این دانشکده توقیف شد و مامورین حراست و انتظامات ضمن شکستن قفل در دفتر، کلیه وسایل موجود در این دفتر را که پیش از این با هزینه شخصی دوره های مختلف فعال در این نشریه خریداری شده بود را ضبط و دفتر نشریه را نیز پلمپ کردند.       
 مهر: هرانا  گزارش داده که کیوان رحیمیان، از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران، برای گذراندن محکومیت خود از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۴ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آقای رحیمیان را به ۵ سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرده است.
 مهر: محرومیت از تحصیل سه دانشجوی کرد اهل سنت: سمیه هوشیاری– دانشجوی تخصّصی بیماری‌های کودکان دانشگاه علوم پزشکی کردستان – ورودی ۹۱ نیز با وجود قبولی در آزمون تخصّصی و حضور در کلاس، به گفته مسئولین دانشگاه «مقامات اطلاعاتی، پایان نامه پزشکی عمومیش را تأیید نکرده‌اند» و چون اکنون حتّی فاقد مدرک پزشکی عمومی است ، در نتیجه ادامه تحصیل تخصّص نیز ممکن نیست.
 مهر: محرومیت از تحصیل سه دانشجوی کرد اهل سنت: لیلا بُرنا – دانشجوی تخصّصی جراحی زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی همدان – ورودی ۹۱- با وجود قبولی در آزمون تخصّصی و حضور در کلاس، به گفته مسئولین دانشگاه «مقامات اطلاعاتی، پایان نامه پزشکی عمومیش را تأیید نکرده‌اند» و چون اکنون حتی فاقد مدرک پزشکی عمومی است، در نتیجه ادامه تحصیل تخصّص نیز ممکن نیست. 
 مهر: محرومیت از تحصیل سه دانشجوی کرد اهل سنت: سروه حیدری- رزیدنت سال آخر زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از جمله این سه نفر است که در جلسه دفاعیّه، پایان نامه تخصّص خود را تقدیم به (کاکه احمد مفتی‌زاده) می‌کند؛ فوراً مسئولین دانشگاه و حراستی‌ها از معرّفی شدن وی برای امتحان پایانی (پره بورد) ممانعت به عمل می‌آورند.

 
آبان:
 
 
آبان: بهاره هدایت؛  در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
آبان: نازنین دیهیمی؛ در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
آبان: نسیم سلطان بیگی؛ در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند. 
آبان: شیوا نظرآهاری؛ در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
آبان: در ادامه فشارهای امنیتی بر تشکل های دانشجویی مستقل، این بار "مجمع اسلامی دانشجویان" دانشگاه سمنان دو ماه تعلیق شد. 
آبان: داور حسینی وجدان، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و دانشجوی دانشگاه اصفهان بدون حضور وکیل و اطلاع نامبرده از زمان جلسه دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. 
آبان: یک دانشجوی کُرد به نام "جمال قادر نژاد" از سوی دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به پنج سال حبس محکوم شد. 
آبان: فربد محمدزاده، ورودی سال ۱۳۸۵ در مقطع کارشناسی دانشگاه اصفھان و ورودی سال ۱۳۸۹ در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مذکور در تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۱ به علت "اعتقاد به آئین بھائی" از دانشگاه اصفهان اخراج شد. 
آبان: در ادامه محرومیت از تحصیل دانشجویان بهائی در بسیاری از دانشگاه های کشور، نوا حمیدی و مونا اشرفی دو دانشجوی بهائی ورودی سال ٩٠ در رشته آی تی (IT) دانشگاه قزوین از ادامه تحصیل محروم شدند.
آبان: یاشار دارالشفاء فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه تهران برای تحمل ۵ سال و نیم حبس تعزیری خود را به زندان اوین معرفی کرد. 
آبان: امید کوکبی، دانشجوی فوق دکترای لیزر از دانشگاه آستین تگزاس که حدود ۲۱ ماه است بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین به سر می برد، به اتهام تحصیل مال از طریق نا مشروع از سوی شعبه ۱۰۵۷دادگاه عمومی تهران به ۹۱ روز حبس محکوم شد. 
آبان: محسن قشقایی زاده  فعال دانشجویی است که در آخرین جلسه سرای اهل قلم به میزبانی مهدی خزعلی بازداشت شد و هنوز علت و جزییات اتهام و دلیل بازداشت وی مشخص نشده است. 

 
آذر:
 
 
آذر: محروم از حق تحصیل، دو دانشجو-نام نامشخص
آذر: بهاره هدایت، فعال سرسناش دانشجویی، ممنوع الملاقات شد 
آذر: در پی تجمع آرام روز دانشجو در دانشگاه بین المللی "امام خمینی" قزوین حداقل 6 دانشجو به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شدند
آذر: جلوگیری از برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد ورامین
آذر: شکوفه درخشانیان از دانشگاه طبری بابل اخراج شد
آذر: بازجویی از پدر حسین رونقی ملکی، دانشجوی زندانی، به دلیل فعالیت امدادگران کمپ سرند 
 
دی:
 
دی: محکومیت ۹ ماهه امین روغنی فعال دانشجویی دانشگاه سمنان در دادگاه تجدید نظر به تایید رسید.
دی: میلاد صمیمی درزی دانشجوی بهایی دانشگاه طبری شهر بابل، در پی احضار به حراست دانشگاه، اخراج شد.
دی: امیر چمنی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد تبریز، توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده است.
دی: شکوفه مودی، شهروند بهائی و دانشجوی ترم اول مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور زاهدان بعلت اعتقاد به دین بهائی از این دانشگاه اخراج شد.
دی: روز جمعه ۲۳ دی ماه، دو دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان به نام های ژیار سلامتیان دانشجوی رشته حقوق و دانا لنج آبادی دانشجوی رشته اقتصاد کشاورزی، در پی احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات و برخورد توهین آمیز بطور جداگانه بازداشت شده اند.

 
بهمن:
 
بهمن: مسئولان دانشگاه آزاد تبریز از ورود دانشجویان بد حجاب بر سر جلسه امتحانات ممانعت کردند.
بهمن: وزارت اطلاعات از ادامه تحصیل "هیوا تاسه" دانشجوی کرد دانشگاه علامه‌ی تهران، جلوگیری بعمل آورد.
بهمن: در پی بازداشت فعالین دانشجویی کرد، خالد محمدی دانشجوی کار‌شناسی ارشد رشته جغرافیا نیز بازداشت شد. اسامی دیگر بازداشت شدگان عبارت است از، سامان محمودی دانشجوی دانشگاه ارومیه، سوران دانشور دانش آموخته رشته مسکن و شهرسازی از دانشگاه کردستان، داود قسیمی دانشجوی کار‌شناسی جامعه‌شناسی در دانشگاه آزاد تهران و محمد کهنه‌پوشی دانشجوی دانشگاه ارومیه هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
بهمن: جواد علیخانی، دانشجوی رشته دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز، برای ادامه تحصیل به دانشگاه شهرکرد منتقل شد.
بهمن: مهدی تاجیک خبرنگار و کار‌شناس ارشد دانشگاه تهران روز سه شنبه بیست و چهارم بهمن ماه برای تحمل دو سال حبس به دادسرای زندان اوین مراجعه نمود.
بهمن: حسام الدین قربانی فعال دانشجویی دانشگاه یاسوج از سوی دستگاه قضایی به ۲۰ ضربه شلاق و ۳۵۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.
بهمن: امیر محمد صومعه مقدم، از فعالین نشریات دانشجویی و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، از دانشگاه اخراج شد.
بهمن: سید کیان هاشمی، دانشجوی بهایی دانشگاه تهران با دستور مستقیم وزارت اطلاعات از دانشگاه اخراج شد.
بهمن: شیما موفقی دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه غیر انتفاعی شمال آمل به علت اعتقادات مذهبی از دانشگاه اخراج شد.
بهمن: دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان غربی، حکم ۵ سال حبس را برای جمال قادرنژاد، دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه پيام نور مياندوآب، که توسط دادگاه انقلاب مهاباد صادر شده بود، قطعی اعلام کرد.
بهمن: دو دانشجوی بهایی به نامهای سپیده وزیری پورحقیقی و سمیر گلشن، دانشجوی ترم ۴ مهندسی ماشین آلات کشاورزی دانشگاه پیام نور خرامه، از دانشگاه اخراج شدند.
بهمن: صدور وثیقه سنگین و محرومیت از امتحانات دانشگاه برای ابوالفضل عابدینی
بهمن: مسئولین زندان از اعزام میثاق یزدان‌نژاد دانشجوی زندانی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است به بیمارستان ممانعت به عمل آوردند.
بهمن: سیاوش حاتم، فعال دانشجویی که از  ۲۳ خرداد ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد از مرخصی محروم شد.
بهمن: کمیته انضباطی دانشگاه شهرکرد، سید مسعود نوربخش و رضا شیخ سامانی را به اتهام "عضویت در فیس بوک" و "توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی" توبیخ کرد.
بهمن: تجدید نظر خواهی خانم افسانه توقیر در شعبه ششم تجدید نظر استان آذربایجان شرقی بررسی و حکم صادره (یک سال حبس تعلیقی) در دادگاه بدوی عینا تائید شد.
بهمن: حسن دادخواه دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز به همراه سه نفر از فعالان سیاسی استان خوزستان به اداره اطلاعات این استان احضار شد.
بهمن: امیر چمنی فعال دانشجویی و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تبریز، روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۱، به بند کارگاه زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
بهمن: مسئولان با مرخصی درمانی مهدی خدایی، فعال دانشجویی و حقوق بشر که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است؛ مخالفت نموده‌اند.
بهمن: وحید اصغری، دانشجوی زندانی در بند ۳۵۰ اوین به دلیل ارسال نامه به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر تحت فشار قرار گرفته و از چند هفته پیش ممنوع الملاقات شده است.
       
   
اسفند:
                                                                                                                       
 
اسفند: یک هفته بی خبری از وضعیت ضیا نبوی پس از انتقال به زندان انفرادی اداره اطلاعات اهواز.
اسفند: اواسط اسفند ماه عده ای ناشناس شیشه های خوابگاه دخترانه چمران دانشگاه تهران را برای ایجاد رعب و وحشت شکستند.
اسفند: پلمب دانشگاه علمی-کاربردی "آیت‌الله موحدی‌ساوجی" در حالی انجام شد که پرسنل آن دانشگاه به همراه دانشجویانی که در کلاس درس بوده‌اند، داخل دانشگاه محبوس شدند و در اصلی دانشگاه توسط دستگاه جوش مسدود شد.
اسفند: مامورین امنیتی لباس شخصی دو تن از نوکیشان مسیحی به نام‌های « سام - ص» دانشجوی الکترونیک و « شهرزاد - ی » دانشجوی زبان انگلیسی را در تهران بازداشت نمودند.
اسفند: دکتر سید جاوید آل داود، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حیوانات به علت ارائه یک پایان نامه دانشگاهی و همچنین مصاحبه با رسانه های داخلی و خارجی، به انفصال از عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران محروم شد.
اسفند: قاسم احمدی، از اعضای شورای سردبیری فصل نامه دانشجویی "روژه" در مهاباد بازداشت شد.
اسفند: بدری صفیاری، دانشجوی دانشگاه کُوار فارس، و نویسنده وبلاگ «صوفی»  روز ١٦ اسفند در شیراز بازداشت شد.
اسفند: دکتر محمد ضیمران و دکتر احسان شریعتی طبق دستورالعملی که "از بالا ابلاغ شده" از تدریس در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات محروم شده اند.
اسفند: پانیذ فضل علی، دانشجوی ممتاز مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت، به دلیل اعتقاد به آیین بهائیت از دانشگاه اخراج شد.
اسفند: سيران مجيدی دانشجوی دختر کُرد در دانشگاه تهران به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. وی دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حسابداری، از اهالی شهرستان بوکان در استان آذربايجان‌غربی بود.
اسفند: چهار سال از بازداشت شبنم مددزاده، دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، گذشت. این در حالی است که وی دوران محکومیت خود را بدون هیچ گونه استفاده از حق مرخصی گذرانده است.
اسفند: نيروهای حراست دانشگاه آزاد شهرکرد به‌دستور علی‌رضا گلشنی، رياست این دانشگاه با هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجويان کليه وسايل را ضبط و دفتر اين تشکل دانشجويی را تصرف کردند.
اسفند: پیام شکیبا دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات تهران از ادامه تحصیل محروم شد.
اسفند: شرکت در کرسی آزاد اندیشی برای دانشجویان دانشگاه شهرکرد اجباری شد.
اسفند: ایمان امیری دانشجوی رشته امنیت شبکه از دانشگاه مالموی سوئد، پس از بازگشت به ایران بازداشت شد.

 

جمع بندی:

 
فروردین ماه:
دو تن از فعالین دانشجویی بازداشت شدند.
 
اردیبهشت ماه:
پنج تن از فعالین دانشجویی بازداشت شدند.
 
خرداد ماه:
۱۲ تن از فعالین دانشجویی بازداشت شدند.
 
تیر ماه:
چندین دانشجو به دلیل بد حجابی از دانشگاه اخراج یا با حکم محرومیت موقت از تحصیل رو به رو شدند.
مصطفی معین وزیر پیشین علوم و تحقیقات به جزای نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شد.
۹ تن از فعالین دانشجویی بازداشت شدند.
۴ تن از فعالین دانشجویی از دانشگاه اخراج شدند.
یک استاد دانشگاه از تدریس در دانشگاه محروم شد.
 
 
مرداد ماه:
۱ مورد فشار بر نشریات
۲ دانشجو بازداشت شدند.
حکم حبس امید کوکبی و محمد حسین مظفری تایید شد.
۱ عضو هیئت علمی دانشگاه بازداشت شد.

 
شهریور ماه:
 
امید رضایی دبیر کانون مطالعات و نشر ادبی دانشگاه گیلان به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
کوهیار گودرزی به ۵ سال حبس تعزیری و انتقال به زندان شهرشهرستان زابل محکوم شد.
دیاکو خیاط ۵ سال حبس تعزیری
سروش ثابت جهت گذراندن حکم ۲ سال حبس به زندان اوین معرفی شد.
۲ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شدند.
۲۱ دانشجو بازداشت شدند.
۱۶ تن از دانشجویان دانشگاه شیراز به دادگاه انقلاب احضار شدند.
معاونت فرهنگی دانشگاه علوم و فنون بابل از حضور در دانشگاه محروم شد.
 
مهر ماه:
۶ دانشجو بازداشت یا برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.
۵ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شدند.
۱ مورد فشار بر نشریات در دانشگاه تهران
 
آبان ماه:
۴ دانشجوی زندانی در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان 2 ماه تعلیق شد.
۵ دانشجو دانشجو بازداشت یا برای اجرای حکم به زندان معرفی شدند.
۳ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شدند.
 
آذر ماه:
۴ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شدند.
بهار هدایت ممنوع الملاقات شد.
۶ دانشجو به اداره اطلاعات احضار شدند.
جلوگیری از برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد ورامین
 
دی ماه:
۳ دانشجو اخراج شدند.
۲ دانشجو بازداشت شدند.
 
بهمن ماه:
ممنوعیت ورود دانشجویان " بد حجاب" به سالن امتحانات در دانشگاه آزاد تبریز
۶ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شدند.
۹ دانشجو بازداشت شدند.
جواد علیخانی به دانشگاه شهرکرد تبعید شد.
۲ دانشجوی دانشگاه شهرکرد به اتهام" عضویت در فیسبوک" و " توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی" توبیخ شدند.
 
اسفند ماه:
۶ دانشجو بازداشت شدند.
۳ استاد از حضور در دانشگاه محروم شدند.
۲ دانشجو از ادامه تحصیل محروم شد.
۱ دانشجو کرد به دلایل نامحروم کشته شد. 
ماموران حراست دانشگاه آزاد شهرکرد به دفتر انجمن اسلامی این دانشگاه هجوم بردند و وسایل آن را ضبط کردند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment