Sunday, March 17, 2013

جزئیات پرونده کوی دانشگاه (خرداد ۸۸)

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتقادات به مجلس هشتم به دلیل عدم تهیه گزارش کوی دانشگاه را وارد دانست.
 

به گزارش دانشجونیوز، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌ها و رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اشاره به حوادث کوی دانشگاه اظهار کرد: بنده به همراه آقای زاکانی، نادران، ابوترابی فرد، آقای عباسپور به عنوان رییس کمیسیون وقت آموزش و تحقیقات و آقای کاتوزیان نماینده سابق مجلس و به عنوان یکی از چهره‌های دانشگاهی طی جلسه با آقای دکتر لاریجانی با تشکیل کمیته ای مسئول بررسی حوادث کوی دانشگاه شدیم.
 
جلالی گفت: در همان موقع آقای لاریجانی حکمی برای ما شش نفر نوشتند و آقای ابوترافی فرد نیز رییس کمیته شد. این کمیته بلافاصله روز بعد جلسه‌ای با حضور رییس پلیس تهران، وزیر وقت علوم تحقیقات، رییس دانشگاه تهران و رییس نهاد نمایندگی رهبری تشکیل شد و بسیاری از ابعاد ماجرا روشن گردید.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از این جلسه آقای ابوترابی‌فرد در مجلس به صورت شفاهی گزارشی را ارائه کرد. در آن گزارش از عباراتی استفاده شد که برخی از دوستان احساس کردند که احترامی برای یک کاندیدا قائل شده‌اند. به همین دلیل در داخل مجلس بدون توجه به اصل گزارش، برخی‌ها شروع به سروصدا کردند و مجلس را به هم ریختند.
 
وی در خصوص گزارش نهایی این کمیته بعد از بررس اتفاقات کوی دانشگاه گفت: از آنجا به بعد با وجودی که ما چندین جلسه برگزار کردیم ولی گزارش نهایی از ناحیه کمیته تهیه نشد در واقع باید مسئولان کمیته در این رابطه، مدیریت شده عمل می‌کردند. متاسفانه هیچ گاه گزارش به طور مکتوب برخلاف کهریزک تهیه نشد.
 
جلالی با وارد دانستن تمام انتقادات به این کمیته و مجلس درخصوص عدم تهیه گزارش کوی دانشگاه اظهار کرد: بنده در همان زمان در مصاحبه‌ها انتقاد کردم و هنگامی که یکی از دوستان عضو کمیته به من گفت که خود گزارشی بنویسم تنها گفتم تمامی مستندات را برای این کار ندارم.
 
در جریان حمله به کوی دانشگاه تهران در خرداد ۸۸ نیروهای لباس‌ شخصی و پلیس به کوی دانشگاه تهران حمله کردند و طی آن شمار زیادی از دانشجویان مجروح شده و نعدادی به قتل رسیدند و بسیاری نیز بازداشت و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند.
 
به دنبال حمله نیروهای انصار حزب‌الله و گارد ویژه کوی دانشگاه تهران بیش از پانزده نفر از دانشجویان به دلیل اصابت گلوله به شدت مجروح شدند. 
 
گفتنی است که در فهرست ۷۲ نفره جانباختگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که توسط کمیته پیگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتشر شد اسامی هفت نفر به نام‌های مصطفی غنیان، مبینا احترامی، ایمان نمازی، فاطمه براتی، محسن ایمانی، کامبیز شعاعی و کسری شرفی وجود داشت که گفته شد در این حمله کشته شده اند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment