Friday, March 29, 2013

شریف ساعد پناه، فعال کارگری با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد

 
شریف ساعد پناه عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار ۳۰ هزار نفره کارگران در روز ۸ فروردین ماه با وثیقه یکصد میلیون تومانی آزاد شد.
 
بنا به گزارش تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ایران، شریف ساعد پناه این مدت تحت بازداشت اداره اطلاعات سنندج بود. 
 
روز هفدهم اسفند ۵ تن از فعالین کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری که ظاهرا در ارتباط با تلاش برای برگزاری روز جهانی زن بود، دستگیر شدند و سه روز پس از آن شریف ساعد پناه نیز توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد.
 
شریف ساعد پناه طی نزدیک به شش سالی که از عمر اتحادیه آزاد کارگران ایران می گذرد در دیگر مجامع عمومی این اتحادیه نیز همیشه با رای بالایی از سوی کارگران به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه انتخاب شده است و در این سالها  به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران از فعالترین اعضای آن بوده است.
 
وی دی ماه سال گذشته به همراه مظفر صالح نیا یکی دیگر از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به دلایل واهی بازداشت گردید و از آن زمان تا کنون چندین بار مورد محاکمه قرار گرفت.
 
در آخرین جلسه محاکمه شریف ساعد پناه و مظفر صالح نیا  که در روز پنجم اسفند ماه جاری بر گزار شد  قاضی دادگاه به آنان اعلام کرد در صورت مراجعه به اداره اطلاعات و دادن تعهد مبنی بر استعفا از اتحادیه ازاد کارگران ایران حکم برائت شان را صادر خواهد کرد و در غیر اینصورت باید منتظر صدور حکم باشند. اما شریف و مظفر با تاکید بر قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کردند ما به فعالیت و عضویت خود در این اتحادیه ادامه خواهیم داد.
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment