Tuesday, March 19, 2013

امید را به زندانیان سیاسی ایران در آستانه سال نو هدیه دهید؛ عفو بین الملل

در آستانه ی سال نو شمسی سازمان عفو بین الملل طرحی با عنوان "فرستادن کارت تبریک نوروز به زندانیان سیاسی در ایران" تدراک دیده است. در یادداشتی که "الیسا آربخ" Elise Auerbach در این زمینه نوشته آمده است: "عید امسال، ما زندانیان سیاسی را به یاد می آوریم: هفت تن از سران بهایی ایران، فعالان دانشجویی، مجید توکلی و ضیا نبوی،فعال حقوق کرد زینب جلالیان، وکیلان حقوق بشر نسرین ستوده و ابوالفضل سلطانی، و خبرنگار و فعال حقوق زنان شیوا نظر آهاری."
 

 
متنی که در خصوص این طرح در وبلاگ "عفو بین الملل" منتشر شده، در ادامه آمده است:
 
اگر می توانید- تصور کنید زندانی سیاسی بودن در زندان اوین تهران چه معنی ای دارد.احتمالا گرسنه اید چون غذا غیر قابل خوردن است. احتمالا بیمار اید، چون وضع غیر بهداشتی زندان بیماری را ما بین زندانیان منتقل می کند. احتمالا از مراقبت های بهداشتی بی بهره اید. در وضعی دائمی از ترس و دلهره به سر می برید. اگر از جمله خوش شانس هایی هستید که خود قربانی شکنجه نبوده اید، به گریه های قربانیان شکنجه گوش فرا داده اید. وضعی که دارید از عدالت بسیار به دور است. از همه بدتر، فکر می کنید که فراموش شده اید.
 
ولی حال امید و تسلی خاطری را تجسم کنید که شما می توانید به چنین زندانیانی در این موقع از سال بدهید. جشن نوروز با شور و حال و سره هفت سین اش به پاس آمدن بهار، زمانی است که خانواده و دوستان هر شخص به شادی جمع می شوند. این پنجمین سالی است که سازمان عفو بین المللی امریکا اقدام نوروزی اش را انجام می دهد تا رخوت زندانیان سیاسی در این بهار به سهیم شدن آنان در عید بدل شود. لطفا زمانی اختصاص دهید و کارت تبریکی برای نوروز برای این زندانیان یا خانواده های آنان بفرستید تا به آنها بفهمانید که فراموش نشده اند و مردم در هر جای دنیا که باشند به یاد آنها هستند. این کار به ظاهر کوچک ارزشی بسیار برای دوستان زندانی مان در این روزهای سال خواهد داشت. لینک مربوط را بخوانید و به آدرس های داده شده کارت تبریک خود را بفرستید.
 
با این کار همین طور به مسئولین ایران این پیام را خواهید فرستاد که جهان در حال نظاره شماست. باور داشته باشید یا نه برای حکومت ایران بسیار اهمیت دارد که جهانیان در باره اش چه فکر می کنند. پس از سر داده شدن فریادی جهانی در اعتراض به حکم اعدام کشیش یوسف ندرخانی که دلیل به ارتداد و بازگشت از اسلام صادر شده بود، قدرت های ایران عقب نشستند، حکم اعدام وی را لغو و او را از زندان آزاد کردند. اگر برای مسئولین ایران وجهه بین المللی شان مهم نبود، محمد جواد لاریجانی، مسئول سازمان حقوق بشر ایران پاسخی، هر چند شتابزده، ریاکارانه و غیر قابل قبول، به آخرین گزارش وضعیت حقوق بشر ایران-ژنو، مارچ 2012، ایراد نمی کرد.
 
عید امسال، ما زندانیان سیاسی را به یاد می آوریم: هفت تن از سران بهایی ایران، فعالان دانشجویی، مجید توکلی و ضیا نبوی،فعال حقوق کرد زینب جلالیان، وکیلان حقوق بشر نسرین ستوده و ابوالفضل سلطانی، و خبرنگار و فعال حقوق زنان شیوا نظر آهاری. لطفا زمانی بگذارید و برایشان کارت تبریکی برای عید نوروز بفرستید. با این کار تحول بزرگی در زندگیشان ایجاد خواهید کرد.ممنونیم.
 
لینک "کارزار نوروز" برای فرستاده کارت تبریک نوروز به زندانیان سیاسی:
 
http://www.amnestyusa.org/pdfs/Nowruzaction2013.pdf
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment