Friday, March 29, 2013

آیت‌الله ممدوحی: نصب و راه‌اندازی رایتل، بسترسازی برای فسادِ مضاعف است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نصب و راه اندازی رایتل را بستر سازی فساد مضاعف ارزیابی کرد.
 
به گزارش دانشجونیوز، آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فساد گسترده رایتل را قطعی دانست و راه اندازی آن را در شرایط فعلی جامعه، بستر سازی برای فساد مضاعف دانست.
 
در همین زمینه خبرگزاری رسا مصاحبه کتبی با ایشان ترتیب داده است که در آن این عضو جامعه مدرسین، در تحلیل مبنای فتاوای مراجع تقلید درباره حرمت نصب و راه‌اندازی رایتل،‌ چنین نوشت: «قواعد کلی که در فتاوای مراجع معظم هست، شامل این اقدامِ غیر جائز، قطعا می باشد».
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به این سؤال که  آیا مخالفت با رایتل، مخالفت با تکنولوژی و پیشرفت نیست، اظهار کرد: «اگر هر گونه پیشرفت علمی، مضر به حال تقوی و پاکدامنی جامعه باشد، قطعا حرام، و حیثیت علمی و فنی مسأله ربطی به شیوع فساد ندارد؛ آنکه حرام است، شیوع فساد است».
 
رایتل نام تجاری اولین اپراتور نسل سوم تلفن همراه در کشور است.
 
این نسل از شبکه های تلفن همراه، پیشرفته تر از نسل های قبلی بوده و از سرعت و ظرفیت بالایی در انتقال داده برخوردار است و به وسیله آن می توان به اینترنت با سرعتهای چندین برابر دسترسی پیدا کرد. افزایش پهنای باند، سرعت بالا برای اتصال به شبکه و پشتیبانی از فناوری های جدید مواردی است که در فناوری نسل سوم تلفن همراه ارائه می گردد و بدین ترتیب انقلابی در ارائه خدمات متنوع ارزش افزوده ایجاد کرده است. 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment