Monday, March 18, 2013

احمدی نژاد خواستار برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس شد

محمود احمدی نژاد امروز در اقدامی غیرمنتظره طی نامه ای به وزیر علوم خواستار برکناری برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس شد.
 
به گزارش دانشجونیوز احمدی نژاد در نامه خود "رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی" را به عنوان دلیل خواسته خود برای برکناری فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه‌ تهران و بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ذکر کرده است.
 
هنوز مشخص نیست آیا این اقدام احمدی نژاد به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری مرتبط است یا نه.
 
احمدی نژاد در نامه خود گفته است: "متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه‌های کشور و پرافتخار‌ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونهٔ دیگری مدیریت می‌شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است. رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمد‌تر و مخرب‌تر است."
 
رئیس جمهوری ایران افزوده است: "اینجانب ضمن احترام به روسای محترم این دو مرکز مهم علمی کشور و پیرو تذکرات متعدد چندین ماههٔ اخیر انتظار دارد بدون هر گونه ملاحظه، جزشان و ماموریت علمی و فرهنگی و ایمانی دانشگاه و جز ارزشهای انقلاب اسلامی، وظیفهٔ قانونی خود را در صیانت از حریم دانشگاه به فوریت عمل نمایید و با نصب مدیران آشنا‌تر به ظرافت‌ها و الزامات کار دانشگاهی از مدیران فعلی در محل دیگری استفاده فرمایید." 
 
لازم به ذکر است فرهاد رهبر طی سالهای اخیر یکی از عناصر اصلی سرکوب دانشجویان دانشگاه تهران بوده است. علاوه بر افزایش فشارها بر فعالین دانشجویی از طریق نهادهای داخل دانشگاه تهران، فرهاد رهبر همکاری مستقیمی با وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی برای برخورد با دانشجویان دانشگاه تهران داشته است. 
 
همچنین در پی حمله به کوی دانشگاه در سال ۸۸، انتقادهایی بسیاری به وی به دلیل عدم ممانعت از حمله نیروهای انتظامی به کوی صورت گرفت. اما وی این انتقادها را رد کرده و گفت که خود جزو شاکیان این حمله است. حمله ای که همه مسئولین جمهوری اسلامی آن را محکوم کردند اما مطابق بر معمول مشخص نشد از سوی چه افرادی صورت گرفته است
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment