Sunday, March 31, 2013

ضرب و شتم یکی از دراویش اعتصابی در بازداشتگاه اطلاعات شیراز

کسری نوری در ۷۵مین روز اعتصاب غذای خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (معروف به پلاک صد) منتقل و مورد ضرب و شتم و بازجویی قرار گرفت.
 
به گزارش مجذوبان نور، صبح دیروز کسری نوری که به همراه صالح الدین مرادی در ۷۵مین روز اعتصاب غذای خود قرار دارد، توسط مامورین امنیتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل و پس از چند ساعت بازجویی، ضرب و شتم و حبس در سلول انفرادی که به منظور شکستن اعتصاب غذای این زندانی عقیدتی صورت گرفت، با تجمع دراویش در برابر ساختمان بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز مجددا به زندان عادل آباد منتقل شد.
 
در پلاک صد شیراز، ماموران امنیتی قصد بازجویی کسری نوری را داشتند که وی در مقابل کار آنها مقاومت نشان داد و اعلام کرده: "شما حق بازجویی از من را ندارید و پرونده‌ی من دیگر در مرحله‌ای نیست که شما من را مورد بازجویی قرار دهید." همچنین بازجویان بازداشتگاه اطلاعات شیراز از کسری نوری خواستند که با تودیع وثیقه بصورت موقت از زندان آزاد شود، ولی این درویش زندانی خواسته آنها رد کرد.
 
 پس از شنیدن پاسخ منفی از سوی کسری نوری، ماموران اداره اطلاعات با ارعاب و شکنجه بدنی این درویش زندانی، از وی خواستند که هم اکنون به اعتصاب غذای خود پایان دهد. اما این درویش گنابادی مجددا با ایستادگی در مقابل بازجویان اداره اطلاعات، با خواسته‌ی آنان مخالفت نمود و آنها نیز با خشونت و توهین و ضرب و شتم وی را به سلول انفرادی منتقل کردند.
 
پس از ساعاتی با تجمع دراویش گنابادی رو به روی بازداشتگاه اداره اطلاعات و ترس مامورین اطلاعات از تبعات کار غیر قانونی خود، کسری نوری را مجددا به زندان عادل آباد شیراز منتقل کردند.
 
همزمان با این اتفاقات در پلاک ۱۰۰ شیراز، مادر کسری نوری؛ شکوفه یداللهی نیز با قاضی رشیدی مسئول رسیدگی به پرونده کسری نوری در دادگاه انقلاب شیراز، دیدار کرده و در این دیدار آقای رشیدی از خانم یداللهی در خواست نمود که با تودیع وثیقه، فرزندش را آزاد کند.
 
ولی خانم یداللهی با رد این درخواست عنوان نمود که: تنها راه آزادی دراویش زندانی محبوس در شیراز و تهران، آزادی بی قید و شرط می‌باشد و ما حاضر به تودیع وثیقه حتی به میزان ۱ ریال برای آزادی کسری نوری نمی‌باشیم.
 
آقایان صالح مرادی و کسری نوری نیز به ترتیب ۱۹ و ۱۵ ماه است که در زندان عادل آباد شیراز محبوسند و از ۲۷ دی ماه ۱۳۹۱ پس از انتقال غیر قانونی ۷ تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور به بند ۲۰۹ در اعتراض به این اقدام غیر قانونی قاضی صلواتی و وزارت اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده‌اند و پرونده این ۲ درویش زندانی در زندان عادل آباد پس از گذشت ماه‌ها همچنان در دادگاه انقلاب شیراز مراحل رسیدگی را طی می‌کند. گرچه با توجه به اینکه مدت حبس آنها از حداقل میزان حبس با توجه اتهامات انتسابی فزونی یافته؛ هم اکنون بازداشت ایشان غیر قانونی محسوب می‌شود.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment