Saturday, March 23, 2013

زندانیان سیاسی را فراموش نمی کنیم

 دکتر مهدی خزعلی
 
مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسهٔ فرهنگی انتشاراتی اباصالح است که در پی حوادث پس ار انتخابات سال ۸۸ دستگیر و زندانی شد.
 
 در همان زمان آیت‌الله خزعلی در اعلامیّه‌ای از فرزندش اعلام برائت کرد و مهدی خزعلی نیز در بیانیّه‌ای ضمن تأکید بر ادای احترام به پیشگاه پدر و عرض دست‌بوسی گفت: "می‌فرمایند: اگر پدر راضی نباشد روزهٔ مستحبّی حرام است. می‌گویم که بلی؛ امّا جهاد واجب را می‌شود به امر پدر ترک کرد؟ مسئلهٔ رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.
 
وی بار دیگر در مهر ماه سال ۸۹ برای بازجویی به اوین منتقل شده و بازداشت شد.
 
اتهام او اقدام بر علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی اعلام شد. این نویسنده منتقد پس از آزادی برای سومین بار در تیرماه سال نود بازداشت و پس از حدود یک ماه در ۲۳ مرداد به قید وثیقه آزاد شد.
 
مهدی خزعلی در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در دادگاهی به ریاست قاضی پیر عباسی صادر شد.
 
خزعلی بار دیگر در تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۱ در جلسه ی سرای اهل قلم که به مناسبت روز ۱۳آبان برگزار شده بود به همراه نزیک ۸۰ نفر بازداشت شد و بلافاصله دست به اعتصاب غذای خشک زد.
 
وی هم اکنون بیش از ۸۰ روز است که در اعصاب غذا و در سلول انفرادی و وضعیت ممنوعیت از هر چیز اعم از ملاقات و خبر و ... به سر می برد.  
 
مجید توکلی
 
مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران)، در ١٦ آذر سال ١٣٨٨برای سومین بار بازداشت شد. 
 
 عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد.
 
وی در دی ماه همان سال به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "توهین به رهبری" و "توهین به ریاست جمهوری" در شعبه ١٥دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.
 
او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.
 
مجید توکلی پیش از این نیز دو بار بازداشت شده است. وی بار نخست در اردیبهشت سال ٨٦، در ماجرای جعل نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیش از ١٥ ماه را در زندان گذراند. او هم چنین در بهمن ماه سال ٨٧، در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان، در مقابل حسینیه ارشاد مجددا بازداشت شد و ١١٥روز را در سلول انفرادی گذراند.
 
مجید توکلی، هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خویش را، بدون هیچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت، در تبعید می گذراند و از حق دسترسی به تماس تلفنی نیز محروم است.
 
گفتنی است در اواسط آبان ماه سال ۹۰، حکم ۶ ماه حبس تعزیری مجید توکلی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۵٤ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد که با این محکومیت جدید، حکم حبس مجید توکلی در مجموع به  هشت و نیم سال زندان افزایش یافت. 
 
عماد بهاور 
 
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی کیش بود که از تحصیل محروم شد.
 
در حال حاضر دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه پیام نور است. بهاور، مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی از سوی قاضی صلواتی، رییس شعبه پانزده دادگاه انقلاب به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
وی به اتهام تبانی برای تجمع بر ضد امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری محاکمه شده بود. حکم بدوی صادره عینا توسط شعبهٔ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
 
بهاور که عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) نیز بوده در ۷ خرداد ۱۳۸۸ توسط دادگاه انقلاب بازداشت و اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شد. وی پس از ۹۶ ساعت آزاد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دوباره دستگیر شد و تحت فشار روانی برای اقرار تلوزیونی قرار گرفت.
 
بهاور روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر در حال گذراندن مدت محکومیت زندانش است.
 
بهاور در روزهای اخیر پس از گذراندن ۳ سال از دوران محکومیتش به مرخصی نوروزی آمد.
 
 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment