Monday, March 25, 2013

پخش روزانه هفت ساعت برنامه زنده تلویزیونی از راهیان نور

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی از پخش روزانه هفت ساعت برنامه زنده تلویزیونی از شبکه ی سراسری صدا و سیما در قالب راهیان نور خبر داد.
 
 به گزارش دانشجونیوز، علی‌اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی با اشاره به پخش برنامه های راهیان نور از طریق شبکه جهانی جام جم گفت: امسال برای اولین بار شبکه جهانی برون‌مرزی جام‌ جم نیز ساعاتی را برای پخش مستقیم ویژه برنامه‌های راهیان نور جهت استفاده ایرانیان خارج کشور اختصاص داده است.
 
چندی پیش فرماندار آمل هزینه ی حمل و نقل کاروان های راهیان نور را ۱۱۷ میلیون تومان اعلام کرد.
 
بودجه های میلیونی در حالی به طرح اردوهای راهیان نور اختصاص داده می شود که هرساله شاهد بروز تلفات جانی در این طرح بوده ایم.
 
در مهر ماه سال گذشته بر اثر تصادف اتوبوس راهیان نور، حامل دانش آموزان مدارس بروجن، که از سوی تشکل های بسیجی و نزدیک به حکومت ایران سازماندهی می شوند، ۲۶ نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند. این چندمین بار بود که که در اثر تصادف اتوبوس اردوی راهیان نور در سالهای اخیر، بیش از ده ها دانش آموز و کارکنان مدارس  جان خود را از دست می دهند.
 
همچنین در بهمن ماه سال گذشته نیز اتوبوس حامل دانش آموزان ارومیه اعزامی به مناطق جنگی که از سوی تشکل های بسیجی سازماندهی می شد، در شهر ایلام واژگون و منجر به فوت یک دانش آموز شد.
  
کاروان «راهیان نور» به گروه‌هایی گفته می‌شود که به منظور بازدید از مناطق عملیاتی جنگ هشت ساله ایران و عراق از نقاط مختلف ایران عازم این مناطق می‌شوند. 
 
این کاروان‌ها توسط بسیج٬ سپاه و نهادهای وابسته به آن‌ها در موسسات مختلف از جمله ادارات و مراکز آموزشی سازمان داده می‌شوند.
 
اردو‌های «راهیان نور» یکی از مهمترین پروژه‌های تربیتی سپاه در کنار طرح «شجره طیبه صالحین» به شمار می‌رود که بیش از ۱۵ سال است از اجرای آن می‌گذرد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment