Monday, March 25, 2013

تغییر رؤسای دانشگاه‌ها آغازی برای ایجاد آشوب در کشور است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تغییر رؤسای دانشگاه‌ها آغازی برای ایجاد آشوب و بر هم زدن آرامش و امنیت کشور است.
 
به گزارش فارس، عوض حیدرپور در مورد نامه احمدی‌نژاد به وزیر علوم مبنی بر درخواست تغییر رؤسای دانشگاه‌ها، با بیان اینکه من این نامه را خوانده‌ام و این درخواست، غیرقانونی است، اظهار کرد: احمدی‌نژاد نمی‌تواند هرکاری که می‌خواهد انجام دهد و هر دستوری که دهد باید در جمهوری اسلامی ایران اجرا شود.
 
وی با اشاره به اینکه انتساب رؤسای دانشگاه‌ها طی یک فرآیند انجام می‌گیرد، افزود: براساس این فرآیند آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌ شورای عالی انقلاب‌فرهنگی مانند بقیه اعضای این شورا تنها حق یک رأی دارد.
 
وی تذکر داد: عزل رؤسای دانشگاه‌ها این‌گونه نیست که آقای احمدی‌نژاد هر زمانی که اراده کند، بتواند دخالت بکند و این نامه و درخواست ایشان غیر‌قانونی است.
 
حیدرپور با اشاره به دلایل احمدی‌نژاد برای این امر گفت: وزیر علوم حق ندارد از رؤسای دانشگاه‌ها بخواهد که دانشگاه‌ها را بر اساس سیاستی که مد نظر احمدی‌نژاد باشد، اداره کنند.
 
عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به اینکه خبری در این مورد شنیده است که در صحت آن تردید وجود دارد، ادامه داد: قرار بوده که یکی از افراد فعال در حلقه انحرافی دولت به‌صورت ویژه و براساس رانت وارد دانشگاه تربیت مدرس بشود که رئیس این دانشگاه ممانعت کرده است و این دلیل بر این نیست که آقای احمدی‌نژاد دستور دهد که رئیس دانشگاه تغییر کند.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقای احمدی‌نژاد و حلقه انحرافی، سناریویی را برای به آشوب کشیدن کشور و ایجاد اغتشاش تعریف کرده‌اند که این نامه‌ می‌تواند سر آغازی برای این سناریو باشد.
 
بنا به اخبار منتشر شده در روزهای اخیر محمود احمدی نژاد در اقدامی غیرمنتظره طی نامه ای به وزیر علوم خواستار برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس شد.
 
احمدی نژاد در نامه خود "رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی" را به عنوان دلیل خواسته خود برای برکناری فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه‌ تهران و بیژن رنجبر، رئیس دانشگاه تربیت مدرس ذکر کرده است.
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment