Thursday, March 21, 2013

بزرگداشت زادروز کیانوش آسا در کرمانشاه، با وجود تهدیدها و محدودیت‌ها

مراسم سالگرد تولد کیانوش آسا، از شهدای جنبش سبز، روز ۲۹ اسفند و همزمان با بیست و هشتمین سالروز تولد این دانشجوی دانشگاه علم و صنعت در منزل خانواده وی برگزار شد.
 
به گزارش کلمه، این مراسم که با حضور خانواده و اقوام کیانوش آسا، فعالان مدنی و فرهنگی و سیاسی کرمانشاه و فعالان دانشجویی از دانشگاه های رازی کرمانشاه و علم و صنعت تهران برگزار شد، چهارمین مراسمی که بعد از کشته شدن کیانوش آسا در ۲۵ خرداد ۸۸ توسط خانواده اش برگزار می شود.
 
خانواده کیانوش آسا به رغم ممانعت ها و محدودیت ها، از زمان از دست دادن عزیزشان، همه ساله در سالروز تولد و شهادت برای وی مراسم بزرگداشت برگزار می کنند. این در حالی است که آزارها و فشارها بر این خانواده ادامه دارد و به تازگی افراد ناشناس معلوم الحال اقدام به شکستن سنگ مزار این شهید کرده اند.
 
در ابتدای این مراسم، برنامه تنبور نوازی توسط یکی از اقوام کیانوش آسا اجرا شد و خاطره تنبورنوازی او را زنده کرد. سپس یکی از شعرای کرمانشاه در وصف فضای اجتماعی کنونی شعری خواند و یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز با خواندن شعری به یاد کیانوش آسا، یاد و خاطره این شهید راه آزادی را زنده کرد.
 
در انتهای مراسم نیز کامران آسا، برادر کیانوش آسا، در مورد شخصیت برادر شهیدش و همچنین روند پیگیری پرونده قتل وی سخنانی ایراد کرد. وی در ابتدا ضمن خیر مقدم به حضار، یاد دیگر شهیدان راه آزادی را زنده داشت و در مورد مشکلات و محدودیت هایی که در این چهار سال نسبت به خانواده خود و دیگر خانواده های شهدا روا داشته شده بود، صحبت کرد.
 
کامران آسا با اشاره به اینکه خانواده هایی که مانند خانواده کیانوش پیگیری بیشتری داشته اند و مصرانه خواستار معرفی قاتلان کیانوش بوده اند، مورد آزار و اذیت و تهدیدهای بیشتری قرار گرفته اند، از رفتار برخی از نهادها که در ابتدا منکر کشته شدن کیانوش می شدند و سپس مدعی شدند او توسط عوامل بیگانه کشته است، انتقاد کرد و گفت: من مطمئنم که قاتلان کیانوش مشخص هستند و حتی زندگی شان نسبت به زمان قبل از انتخابات بهبود نیز یافته است. حال آنکه ما عزیز خودمان را از دست دادیم و حتی به شکایت ما از قاتلانش هم رسیدگی نشد.
 
برادر کیانوش آسا با تاکید بر اینکه این حداقل حق ماست که خواهان مشخص شدن قاتل عزیزانمان باشیم، افزود: ممکن است ما بعد از مشخص شدن قاتل، حتی رضایت هم بدهیم، منتها از حق شناسایی و پیگیری خود به هیچ وجه و با وجود تمام تهدیدها کوتاه نخواهیم آمد.
 
وی خطاب به کسانی که از طریق تلفن و یا در سر مزار به تهدید خانواده کیانوش آسا می پردازند، نیز به صراحت گفت: ما عزیزمان را از دست داده ایم و چیزی برای از دست دادن نداریم که از این حرفها بترسیم.
 
کامران آسا همچنین در مورد مسئولیت افراد جامعه نسبت به اتفاقاتی از دست، اظهار داشت: در مورد کیانوش هم، اینکه صرفا بر سر مزار حاضر شویم و فاتحه ای بخوانیم به هیچ وجه کافی نیست و وظیفه تک تک افراد جامعه است که به اندازه وسع خود و موقعیتی که دارند، در مسیری که کیانوش قدم برداشت، حرکت کنند. ما وظیفه آگاهی بخشی داریم و باید راه کیانوش را به دیگران نیز عرضه کنیم.
 
وی در ادامه نسبت به برخی برنامه های صداوسیما و هم چنین برخی فیلم های سینمایی از جمله فیلم قلاده های طلا اعتراض کرد و از اینکه برخی هنرمندان حاضر به همکاری با این دروغ پردازان شده اند، گلایه کرد و در مورد تاثیرات سوئی که ممکن است این محصولات رسانه ای بر مردم داشته باشد و منجر به وارونه سازی واقعیت ها و اشاعه دروغ شود، هشدار داد.
 
برادر شهید کیانوش آسا در پایان سخنان خود، به پرسش های برخی از حضار درباره پرونده کیانوش پاسخ داد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment