Wednesday, June 27, 2012

شکایت رئیس جمهوری جدید مصر از خبرگزاری فارس

رسانه هاى مصرى از قول ياسر على، سرپرست امور رسانه اى محمد مرسى، رئیس جمهور منتخب مصر، نقل كردند كه دفتر رياست جمهورى مصر قرار است به دليل انتشار مصاحبه "نادرست" عليه خبرگزارى فارس شکایت کند.

 

به گزارش بی بی سی، سخنگوی محمد مرسی گفته است که از خبرگزاری فارس بخاطر انتشار مصاحبه جعلی با آقای مرسی شکایت خواهند کرد.
 

یاسر علی افزوده که مصاحبه منتشر شده در خبرگزاری فارس کاملا ساختگی است و رئیس جمهوری مصر هرگز با این خبرگزاری مصاحبه نکرده است.

 

دو روز پیش، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، متن "گفت و گویی اختصاصی" با محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر روی خروجی خود قرار داد که بلافاصله در سراسر جهان نقل شد و بازتاب گسترده ای پیدا کرد اما در فاصله کوتاهی، سخنگوی مرسی گفت که چنین گفت و گویی اصلا صورت نگرفته است.
 

فارس از محمد مرسی نقل کرده بود که اگر او رئیس جمهور شود، در گسترش رابطه با ایران خواهد کوشید و به دنبال تجدید نظر در پیمان صلح کمپ دیوید با اسرائیل خواهد بود.

 

مرسی دو هفته پیشتر، در یکی از سخنرانی های انتخاباتی اش که ویدئوی آن در سایت یوتیوب موجود است، گفته بود که مسئول دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره، "شب و روز" می کوشد با او دیدار کند" اما او تا زمانی که ایران موضع خود را در قبال سوریه تغییر ندهد، حاضر نیست دیدار با این دیپلمات ایرانی را بپذیرد.

 

خبرگزاری فارس برای اثبات اعتبار آنچه تحت عنوان گفت و گو با محمد مرسی منتشر کرده، صدای این مصاحبه را در سایت خود قرار داد اما سخنگوی آقای مرسی انجام گفت و گوی رئیس جمهور منتخب مصر با این خبرگزاری را تکذیب کرده است.
 

فارس پیش از این هم گزارش کرده بود که ایران با همکاری روسیه و چین در سوریه مانور نظامی برگزار می کند، اما به فاصله کوتاهی پس از انتشار این گزارش از سوی فارس، هر سه دولت روسیه، چین و سوریه، آن را تکذیب کردند.

 

از زمان سقوط حکومت حسنی مبارک در مصر، برخی از مقام های ایرانی ابراز امیدواری کرده اند که سیاست های مصر در برابر اسرائیل تغییر کند و روابط سیاسی ایران با حکومت جدید مصر هم احیا شود.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment