Friday, June 29, 2012

آزمون سراسری سال ٩١ برگزار شد بیش از ٦٠ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند

آزمون سراسری دانشگاه های دولتی در سال ١٣٩١ طی دو روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
 
بر اساس آمار اعلام شده، ٦٠.٠٣ درصد شرکت کنندگان کنکور را زنان و ٣٩.٩٧ درصد شرکت کنندگان را مردان تشکیل می دهند.
 
به گزارش دانشجونیوز، سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که در آزمون سراسری سال ٩١، يك ميليون و ٦٦ هزار و ١٤١ داوطلب برای  ٦٦٠ هزار صندلی دانشگاه های مختلف کشور رقابت خواهند کرد.
 
ابراهیم خدایی همچنین با اشاره به افزایش ١٠٠ هزار نفری ظرفیت نسبت به سال گذشته اظهار داشت که در ظرفیت پذیرش داوطلبان در کنکور ٩١ احتمال افزایش نیز وجود دارد.
 
بیشترین پذیرش دانشجو در گروه علوم ریاضی و فنی 
 
بر اساس آمار اعلام شده از ظرفیت های موجود در دانشگاه های کشور، گروه علوم ریاضی و فنی با ظرفیت ٢١٨ هزار داوطلب در صدر گروه های آزمایشی برای جذب داوطلبان قرار دارد.
 
در گروه آزمايشی تجربی ٨٨ هزار داوطلب، گروه آزمايشی علوم انسانی ١٧٠ هزار داوطلب، گروه آزمايشی هنر ٢١ هزار داوطلب، گروه آزمايشی زبان ١٨ هزار داوطلب و در چند‌گروهی‌ها ١٤۵ هزار داوطلب پذيرش خواهند شد.
 
سهم بیشتر زنان در گروه های علوم تجربی و هنر
 
داوطلبان دختر شرکت کننده در گروه های آموزشی علوم تجربی و هنر سهم بیشتری از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده اند. در مقابل، در گروه علوم ریاضی و فنی داوطلبان مرد بیشتری در آزمون سراسری شرکت کرده اند.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، در گروه علوم تجربی ٤٤٩ هزار و ٩۵۵ داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ٦٧.٧٠ درصد داوطلبان را زنان و ٣٢.٣٠ داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.
 
در گروه علوم ریاضی و فنی٢٦٠ هزار و ۵۵ نفر داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ٤١.٤٦ درصد از داوطلبان زن و ۵٨.۵٤ درصد از داوطلبان مرد می باشند..
 
در گروه هنر ١٧ هزار و ٨۵٨ نفر داوطلب شرکت کرده اند که از این تعداد ٧۵.۵١  درصد داوطلبان را زنان و ٢٤.٤٩ داوطلبان را مردان در این گروه تشکیل می دهند.
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment