Saturday, June 23, 2012

حداقل ۱۵ نفر در اعتراضات روز پنج‌شنبه در اهواز بازداشت شدند

منابع حقوق بشری گزارش داده اند که در پی اعدام ۴ زندانی عرب در شهر اهواز، این شهر در روز پنج‌شنبه دست‌خوش اعتراضات مردمی بود که طی آن دست کم ۱۵ نفر بازداشت شدند.
 
 

بنا به گزارش هرانا، پس از اعدام ۴ زندانی عرب در شهر اهواز در روز پنج‌شنبه ۱ تیرماه شهر اهواز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود که طی آن حداقل ۱۵ نفر بازداشت گردیدند.
 

چهار زندانی سیاسی عرب به نامهای طه ( علی ) حیدریان ۲۸ ساله و متاهل و ساکن شهرک ملاشیه، ناصر ( عبدالرحمان ) حیدریان ۲۱ ساله، متاهل و ساکن شهرک ملاشیه، عباس ( جاسم ) حیدریان ۲۴ ساله، متاهل و ساکن شهر ملاشیه، هر سه برادر و فرزند رحیم ( طعمه ) و علی شریفی ( نعامی ) فرزند غازی، ۲۵ ساله و مجرد به صورت مخفیانه در مکانی نامعلوم اعدام شده  بودند و روز دوشنبه ۲۹ خردادماه طی یک تماس تلفنی ستاد خبر اداره‌ اطلاعات شهر اهواز با خانواده این زندانیان سیاسی خبر اجرای حکم اعدام را به آنها اطلاع داده است.

 

وضعیت شهرک ملاشیه که محل زندگی اعدام شدگان بوده است، به شدت امنیتی است و به گفته آقای دحیمی "احتمال شروع اعتراض‌ها و درگیری" در این شهرک وجود دارد.
 
 

چندی پیش سازمان دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و پارلمان اروپا با انتشار بیانیه هایی از دولت ایران خواسته بودندکه احکام اعدام این زندانیان را متوقف کند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment