Wednesday, June 27, 2012

خودداری دوباره عبدالفتاح سلطانی از انتقال به بیمارستان با دستبند

وکیل زندانی، عبدالفتاح سلطانی، در حالی که مسئولان زندان اوین برای اعزام او به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از این کار خودداری کرد.
 
 

به گزارش کلمه، عبدالفتاح سلطانی، وکیل مدافع زندانی، روز سه شنبه برای چندمین بار در حالی که مسئولان زندان اوین برای اعزام او به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از این کار خودداری کرده و حاضر به اعزام به بیمارستان با دستبند نشد.
 

دو هفتهٔ پیش نیز مائده سلطانی، فرزند این زندانی سیاسی خبر داده بود که ماموران قصد داشته‌اند پدرش را با دستبند به بیمارستان منتقل کنند که با اعتراض او روبه‌رو می‌شوند. بیماری کم خونی شدید که در حال شدت گرفتن است همه را نگران کرده است.
 
 

حکم ۱۳ سال حبس تعزیری عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری محبوس دربند ۳۵۰ اوین هفته گذشته توسط دادگاه تجدید نظر تایید شده بود.
 
 

دختر این فعال حقوق بشر گفته بود: افرادی را سراغ پدرم می‌فرستند که او علیه کانون مدافعین حقوق بشر صحبت کند و یا اینکه علیه خانم عبادی حرف بزند. بار‌ها فرستاده‌هایی رفته‌اند تا پدرم را راضی کنند.
 
 

مائده سلطانی در ادامه افزوده بود: پدر من هم هربار به آن‌ها گفته است که من به هیچ عنوان این کار را نمی‌کنم برای من هم مهم نیست چه حکمی صادر می‌شود ولی من هیچ موقع خلاف فعالیت‌های گذشته‌ام حرف دروغ نخواهم زد. و البته مادرم را هم در پیگیری‌هایی که در مورد پرونده پدرم داشته به صورت شفاهی تهدید می‌کنند و مثلا می‌گویند که «راهش» را به شما گفتیم و منظور از «راه» مثلا این است که «توبه نامه» بنویسید.
 
 

عبدالفتاح سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته متهم به «تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام» و «تحصیل مال حرام» شده است.
 

او که از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد با حکم بدوی که اواسط اسفند ماه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود.
 

عبدالفتاح سلطانی در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment