Saturday, June 30, 2012

اعتصاب غذای ۱۵ عضو اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد در همبستگی با محمد صدیق کبودوند

 همزمان با تداوم اعتصاب غذای محمد صدیق کبودوند، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان ایران و اعلام روز ۳۰ ژوئن به عنوان روز «حمایت از محمد صدیق کبودوند» از سوی فعالان کرد، ۱۵ تن از فعالان و اعضای "اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد" در همبستگی با این زندانی سیاسی کرد دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

به گزارش دانشجونیوز، ۱۵ تن از فعالان اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کورد به «منظور پشتیبانی از کرامت انسانی و اصرار بر حقوق اساسی بشر و به منظور همدردی با خانواده آقای کبودوند،» دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده اند: «هدف ما شرکت در روز اعلام حمایت جامعه کوردستان از آقای کبودوند است.»
 

فعالان کرد روز ۳۰ ژوئن، مصادف با ۱۰ تیرماه را به عنوان روز "حمایت از محمد صدیق کبودوند"، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان ایران که بیش از یک ماه است در اعتصاب غذا در زندان به سر می‌برد، نامگذاری کردند.
 
 

محمدصدیق کبودوند، بنیان‌گذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که پنج سال است در زندان اوین به سر می‌برد، از یک هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده است. درخواست او دیدار با پسرش است که مبتلا به بیماری سختی شده است.
 
 

این در حالی است که آقای کبودوند خود به ناراحتی حاد ریوی مبتلاست، در طول پنج سال گذشته، دو بار در زندان اوین دچار سکته شده است. پزشکان زندان گفته اند که درمان آقای کبودوند در زندان میسر نیست، اما مسئولان قضایی اجازه نمی دهند او در خارج زندان تحت درمان قرار بگیرد.
 
 

محمدصدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و مؤسس سازمان حقوق بشر کردستان، از روز شنبه هفته گذشته (۶ خرداد / ۲۶ مه) در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است. خانم پرناز باغبان حسنی، همسر آقای کبودوند، در دیداری که روز دوشنبه گذشته (۸ خرداد) در اوین با وی داشته از اعتصاب غذای او باخبر شده است.
 
 

پیشتر نیز بیش از ۳۰۰ فعال اجتماعی، سیاسی و مطبوعاتی در ۱۸ خردادماه سال جاری در نامه ای به ناوی پیلای،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به اعتصاب غذای محمد صدیق کبودوند از این مقام خواستند تا نسبت به انتقال او به خارج از زندان به منظور مداوا و همچنین ملاقات با فرزند بیمارش، تلاش کند.
 
 

متن کامل پیام اعضای اتحادیه دانشجویان کورد که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
 
 

«ما جمعی از فعالین و اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد ، امروز ٣٠ ژوئن، ١٠ تیر اعتصاب غذای خود را اعلام می کنیم

.

به منظور پشتیبانی از کرامت انسانی و اصرارمان بر حقوق اساسی بشر و به منظور همدردی با خانواده آقای کبودوند، ما جمعی از فعالین و اعضای اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کورد ، امروز ٣٠ ژوئن، ١٠ تیر اعتصاب غذای خود را اعلام می کنیم:
 

بی شک یک روز اعتصاب غذا کار مهم و دشواری نیست، اما هدف ما شرکت در روز اعلام حمایت جامعه کوردستان از آقای کبودوند است
با آرزوی آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه آقای محمد صدیق کبودوند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment