Wednesday, June 27, 2012

مخالفت کبودوند با درخواست معاون دادستان برای شکستن اعتصاب غذا: فقط آزادی

محمدصدیق کبودوند، زندانی سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده بلکه به مرخصی بیاید و در روزهای بیماری فرزندش، کنارش باشد، در دیدار با معاون دادستان تهران، که خواستار پایان اعتصاب غذای وی بوده است، اعلام کرده که “آزادی مشروط” نیز به خواسته های وی اضافه شده، از دیگر سو وی با وجود بدحالی شدید و دستور پزشک برای اعزام به بیمارستان، حاضر نشده است با دستنبد و پابند اعزام شود.

 

به گزارش وبسایت کلمه، در سی امین روز از اعتصاب غذای اعتراضی محمدصدیق کبودوند، دادسرای اوین وی را فرا خوانده و معاون دادستانی ضمن اعلام عصبانیت دادستان از کبودوند، تصریح کرده است که مرخصی امتیازی است برای زندانیان آرام.

بر اساس این گزارش، معاون دادستان تهران از کبودوند با این درخواست که به اعتصاب غذا پایان دهید به وی وعده موافقت با مرخصی را در صورت پیشگیری و مدیریت اخبار در رابطه با اعتصاب غذای این فعال حقوق بشر داد.

 

در همین حال، محمدصدیق کبودوند در پاسخ با تاکید بر این که انتشار گزارش و اخبار را نتیجه رفتار نامناسب دستگاه های قضایی و امنیتی با زندانیان است خاطرنشان کرده است که کماکان اعتصاب غذای خود را ادامه می دهد.

 

وی در این دیدار به معاون دادستان اعلام کرده که با توجه به سپری شدن نیمی از دوران حبس، “آزادی مشروط” نیز به خواسته های وی اضافه شده و پایان اعتصاب را موکول به موافقت با آزادی قانونی خود کرده است.

 

این در حالی است که محمدصدیق کبودوند که سی و دومین روز اعتصاب غذای خود را سپری می کند اوایل هفته جاری با فشار و عفونت کلیوی احتمالی روبرو شده و پزشک درمانگاه زندان تشخیص به اعزام به بیمارستان خارج از زندان داد. اما از آنجا که اعزام به بیمارستان با دستبند و بستری شدن با پابند صورت می گیرد، با وجود آن که پزشک قانونی نیز درخواست اعزام فوری این زندانی سیاسی به بیمارستان مدرس را صادر کرده بود، وی از اعزام به بیمارستان امتناع کرد.

محمدصدیق کبودوند، فعال حقوق بشر دربند از روز شنبه ششم خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده است، این فعال حقوق بشر بارها اعلام کرده که به دلیل بیماری صعب العلاج فرزندش نیاز است که وی به مرخصی رفته و در کنار وی برای درمان او بکوشد. اما مسئولان قضایی به این خواسته تن نمی دهند.

 

کبودوند از بیماری پروستات رنج می برد و پزشکی قانونی برای وی عدم تحمل کیفر صادر کرد اما مانند بسیاری از موارد دیگر دستور پزشک نادیده گرفته شده است.
 

سردبیر نشریه پیام مردم، از دهم تیر ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت شده‌ و در دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یکسال حبس و جمعاً به یازده سال حبس محکوم شده که در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.

 

به گفته خانواده کبودوند وی که تا پیش از بازداشت هیچگونه سابقه بیماری نداشته، در جریان نگهداری ۷ ماهه وی در شرایط سخت سلول انفرادی، به بیماریهای ریوی، ‏کلیوی و پوستی دچار شده و حتی سکته خفیف مغزی نیز داشته است.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment