Saturday, June 30, 2012

تشکیل پنجمین پرونده قضایی برای ابوالفضل قدیانی در زندان

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی منتقد رهبری، برای پنجمین بار در دوران بازداشت خود به دادسرای اوین احضار و تفهیم اتهام شد. این در حالی است که به نظر می رسد شکایات و دستورات متعدد وزارت اطلاعات درباره ابوالفضل قدیانی موجب سردرگمی و آشفتگی در دادسرای اوین شده است.
 
به گزارش کلمه، دوشنبه پنجم تیرماه ابوالفضل قدیانی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای پنجمین بار در دوران بازداشت خود به شعبه ۴ دادسرای اوین احضار شد تا اتهامی مبهم با عنوان “تبلیغ علیه نظام به نفع معاندان” به وی ابلاغ شود.
 
این زندانی سیاسی که در دو سال گذشته تا به حال به دلیل انتشار نامه ها و گفت و گوهای انتقادی از عمکرد رهبری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است، این بار هم در دادگاه ضمن تاکید بر انتقادات خود از رهبری، اعلام کرد که صلاحیت دادگاه انقلاب و دادسرای آن را رسمیت نمی شناسد.
 
در این جلسه تفهیم اتهام، بازپرس شعبه ۴ ابتدا اعلام کرد که شکایت جدید از سوی جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، و به درخواست وزارت اطلاعات مطرح شده است ولی اسناد اتهامی جدید شکایت وزارت اطلاعات را ارائه نداد و علت احضار را در ارتباط با انتشار گفت و گویی با کلمه که در نوروز امسال منتشر شده بود، اعلام کرد.
 
اما توضیح این زندانی سیاسی مبنی بر اینکه موضوع آن گفت و گو و شکایت جلیلی منجر به صدور رای یک سال محکومیت شده، موجب حیرت و تعجب بازپرس شعبه ۴ شد و نشانه عدم اطلاع وی از جزییات پرونده بود؛ موضوعی که به تنهایی نشان دهنده اشراف نداشتن ماموران قضایی بر اتهامات و پرونده های زندانیان سیاسی و ایفای نقش آنها به عنوان آلت دست نهادهای امنیتی است.
 
قدیانی خرداد ماه امسال در نامه ای به مناسبت ۲۵ خرداد، بار دیگر بر مواضعی که در انتقاد صریح از رهبری در دادگاه مطرح کرده بود، پافشاری کرده و به صراحت از اداره کشور به شیوه ناصرالدین شاهی و تبدیل ولایت فقیه به سلطنت، انتقاد کرده بود.
 
با این حال اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع معاندان”به این زندانی سیاسی رژیم شاه تفهیم شد و در مقابل، او نیز همانند تمام دفعات قبل، عملکرد آقای خامنه ای و سوء مدیریت وی را بزرگترین تبلیغ علیه نظام خواند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment