Sunday, June 24, 2012

دو نفر در ایران به "جرم" نوشيدن مشروبات الکلی به اعدام محکوم شدند

بر اساس اخبار منتشر شده از ایران، دستگاه قوه قضاییه حکومت ایران در جدیدترین حکم برای دو تن از شهروندان که به گفته مسئولان «برای سومین بار مرتکب استفاده از مشروبات الکلی شده بودند» حکم اعدام صادر کرده است.

 

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، حسن شريعتی، رئيس کل دادگستری استان خراسان رضوی، امروز يکشنبه چهارم تيرماه در يک نشست خبری، گفته است: «حکم اعدام دو نفر که برای سومين بار مرتکب استفاده از مشروبات الکلی شده بودند و پيش از اين، دوبار، حد شرب خمر در مورد آن‌ها اجرا شده بود در ديوان عالی کشور تأييد شده و اکنون مقدمات اجرای حکم اعدام آن‌ها در حال انجام است.»
 

يش از اين، در سال ۱۳۸۶ شعبه‌ ٧٢ دادگاه کيفری استان تهران، در اقدامی کم‌سابقه يک جوان مشروب‌خوار را به اعدام محکوم کرده بود.

 

    برپايه قوانين فقهی اسلام و حقوق جزايی ايران، نوشيدن مشروبات الکلی با عنوان "شرب مسکر" يا "شرب خمر" حرام است.
 
 

پیشتر قاضی جليل جليلی، دادرس شعبه ‌٧٢ دادگاه کيفری استان تهران، گفته بود: «برپايه ماده ١٧٩ قانون مجازات اسلامی اگر فردی دو بار مشروب بخورد و هر بار حد ٨٠ ضربه شلاق برای او جاری شود در دفعه سوم اعدام می‌شود.»
 

با وجود حرام بودن مصرف مشروبات الکلی در اسلام و ممنوع بودن آن در ایران، مسئولان جمهوری اسلامی در ماه های اخیر از افزایش فزاینده مصرف این نوشیدنی‌ها در ایران و هم‌چنین میزان رو به رشد کشف مشروبات الکلی قاچاق خبر داده اند.

 

در همین زمینه، علی‌محمد سلامی، فرمانده دریابانی مرزبانی ناجا، ۲۶ خردادماه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از افزایش چهار برابری کشف مشروبات الکلی در دریا در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ خبر داد.
 

ایران از معدود کشورهایی است که در آن مصرف مشروبات الکلی ممنوع است و با افرادی که در این رابطه بازداشت می‌شوند تا حد اعدام برخورد می‌کند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment