Wednesday, June 27, 2012

محمود نبویان رئیس کمیته "تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها" در کمیسیون آموزش مجلس شد

 سیدمحمود نبویان، به عنوان رئیس کمیته "تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها" در کمیسیون آموزش مجلس انتخاب شد.
 
به گزارش دانشجونیوز، محمود نبویان عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، وابسته به مصباح یزدی، و از اعضای جبهه پایداری است.
 
وی در مناظره ای با علی مطهری پیش از انتخابات مجلس در دانشگاه شریف گفته بودکه "بنده معتقدم علوم انسانی موجود در دانشگاه‌های ما سکولار است و نرم‌افزارها باید عوض شود. در شأن نظام ما نیست که دانشگاه‌ ما اسلامی نباشد و یا در آن حجاب نباشد و یا بین دختر و پسر گناه باشد".
 
کمیته "تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها" یکی از پنج کمیته ای است که در کمیسیون آموزش مجلس تشکیل شده است. زهره طبیب‌زاده نایب‌رئیس و عباس مقتدایی به عنوان دبیر این کمیته انتخاب شده اند.
 
سرکوبگران دانشگاه در کمیسیون آموزش مجلس
 
محمد مهدی زاهدی، وزیر پیشین علوم، در حالی به عنوان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب شده است، که شماری دیگر از اعضای شناخته شده این کمیسیون نیز از چهره های سرکوبگر و یا افردی هستند که مواضع بسیار تندی علیه دانشجویان منتقد و مخالفین حاکمیت ابراز کرده اند.
 
حضور محمد مهدی زاهدی، مرتضی آقا تهرانی، غلامعلی حداد عادل، مهدی کوچک زاده، محمود نبویان و علی اصغر زاهدی به عنوان چهره های شناخته شده این کمیسیون، که همگی از نزدیکان آیت الله مصباح یزدی هستند، می تواند به تصویب قوانینی سخت گیرانه تر جهت اجرای طرح اسلامی کردن دانشگاه های کشور مطابق با نظریات وی منتج گردد.
 

با وجود اینکه در سال های اخیر وزارت علوم با همکاری وزارت اطلاعات، در روندی غیرقانونی نقش عمده ای در سرکوب جریان های دانشجویی منتقد ایفا نموده، با تجمع شماری از سرکوبگران دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می توان منتظر افزایش فشار بر دانشجویان و تداوم جو خفقان بر دانشگاه های کشور بود.
 

 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment