Wednesday, February 20, 2013

عباسی: چاپ مقاله در ISI نظام امپریالیستی را تقویت می‌کند

حسن عباسی، رییس مرکز بررسی دکترینال و امنیت بدون مرز با نسبت دادن مفهوم امپریالیسم به مارکسیست ها و تفاوت آن با امپراطوری اظهار کرد: مفهوم امپریالیسم را چپی‌ها که منظور مارکسیست‌ها هستند، زیاد استفاده می کردند و امپراتوری وقتی به آخرین مرحله کامل می‌رسد، وارد محیط امپریالیستی می‌شود.
 
رئیس مرکز بررسی دکترینال با اشاره به نحوه ی پذیرش مقاله در ISI گفت: اگر به قضیه امپریالیسم با بعد جهانی نگاه کنیم، مقاله تان اگر به زبان انگلیسی نباشد، ISI از شما نمی‌پذیرد. 
 
عباسی با توضیح امپریالیسم زبانی گفت: در واقع چاپ مقاله در ISI نظام امپریالیستی را تقویت می‌کند. وقتی به زبان انگلیسی مقاله چاپ شود، قبل از آنکه این مقاله به جهانیان کمک برساند، به کشور مادر که همان کشورهای سلطه هستند کمک می‌کند. امپریالیسم زبانی، سالانه 1 میلیون مقاله را از جوامع می‌مکد و وارد جامعه آنگلوساکسون می‌کند.
  
عباسی مدعی شد: این مسیر باعث می‌شود غرب دارای اقتدار شود. همین روش در امپریالیسم اقتصادی از طریق دلار در حال اجراست. همانطور که دانشمندان ایرانی و چینی و . . . مقاله تولید می‌کنند و غرب و آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کنند، در اقتصاد نیز از مرجع قرار دادن دلار در مبادلات، از تجارت جوامع استفاده می‌کنند.
 
گزارش ها حاکی از آن است که سال گذشته نیز وزارت علوم ایران با رای روسای دانشگاهها و مسوولان این وزارتخانه ارسال مقاله های دانشگاهی به پایگاه علمی 'الزویر'  را ممنوع اعلام کرد.
 
پایگاه علمی الزویر (Elsevier) در آمستردام هلند، یکی از بزرگترین ناشرهای مقالات پزشکی و علمی در جهان است.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment