Tuesday, February 19, 2013

وزیر علوم دوره اصلاحات: دانشجوی ستاره ‌دار و استاد بازنشسته سیاسی نداشتیم

جعفر توفیقی، وزیر علوم دوره اصلاحات و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس  دغدغه جدی‌اش در دوران مسئولیت را موضوع استقلال دانشگاه‌ها اعلام کرده و گفته است با مشکلاتی همچون دانشجوی ستاره ‌دار و اساتید سیاسی بازنشسته مواجه نبوده است.
 
وی با اشاره به بحث دانشجویان ستاره دار  اظهار کرد: در زمان مسئولیت من مشکلی با عنوان دانشجوی ستاره ‌دار وجود نداشت شاید برای پذیرش یک دانشجو مشکلاتی به وجود می‌آمد اما این مشکل را برطرف می‌کردیم. دانشجویانی که مشکل ادامه تحصیل داشتند به وزارت علوم ابلاغ می‌شد و ما به عنوان وزارت علوم صحبت و بحث در این زمینه را انجام می‌دادیم. جلسات مشترکی بود که صحبت‌هایی صورت می‌گرفت و وزارت علوم آنقدر هم دست بسته نبود.
 
توفیقی این سخنان را در مصاحبه ای با خبرگزاری نیمه رسمی فارس، وابسته به سپاه، بیان کرده است.
 
 وی در خصوص بازنشستگی تحمیلی بر اساتید سیاسی خاطر نشان کرد: بازنشستگی در زمان مسئولیت من نیز وجود داشت اما اینکه این موضوع به جریانی تبدیل شده باشد حضور ذهن ندارم و در زمان من این موضوع شائبه سیاسی نداشته است. اگر در زمان مسئولیتم معضلی درباره بازنشستگی اعضای هیئت علمی وجود داشت مطمئنا به یاد من می‌ماند.
 
دانشجوی ستاره دار در ایران به دانشجویانی که بخاطر فعالیت‌های سیاسی محکومیت داشته‌اند گفته می‌شود. این دانشجویان ممکن است از ادامه تحصیل محروم شده یا تحت شرایط خاصی ثبت‌نام شوند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment