Wednesday, February 27, 2013

اخراج پانیذ فضل علی، دانشجوی ممتاز دانشگاه علم و صنعت، به دلیل اعتقاد به آیین بهائی

پانیذ فضل علی، دانشجوی ممتاز مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت، به دلیل اعتقاد به آیین بهائیت از دانشگاه اخراج شد.

 
 
پانیذ فضل علی، دانشجوی ورودی سال 1389 است که با رتبه 1463 سهمیه ی منطقه1 و رتبه 2563 کشوری در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران واحد مرکزی پذیرفته شد.
 
این دانشجوی ممتاز دانشگاه علم و صنعت می گوید: در این میان دوستانم با درج شدن عنوان "نقص پرونده" در کارنامه شان  از ورود به دانشگاه محروم شدند. برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه کردم. از جمله اطلاعات درخواستی مذهب بود که من خط تیره گذاشتم. مانند همه دانشجویان مشغول به تحصیل شدم و تلاشم را می کردم که دانشجوی خوبی باشم و از موقعیت آموزشی که برای من فراهم شده و دوستانم از آن محروم شده بودند، به بهترین نحو استفاده کنم. در نیمسال اول و دوم 91-90 با معدل 17.12 جزء دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی شدم.
 
در تاریخ 23 بهمن 1391 مسئولین آموزش کل دانشگاه در تماسی تلفنی از وی می خواهند که با مراجعه به این دفتر وضعیا مذهبی هود را در فرم اولیه ثبت نام مشخص نماید: "با من تماس گرفته شد. وقتی مراجعه کردم، فرم اولیه ثبت نام را مقابل من گذاشتند و از من خواستند که مذهبم را جای خط تیره بنویسم. من هم نوشتم "بهایی". در تاریخ 5 اسفند 1391 وقتی که در ترم 6 با گذراندن 89 واحد درسی مشغول به تحصیل بودم، به سایت گلستان مراجعه کردم تا نمره یکی از دروسم را ببینم، آخرین وضعیت تحصیلی "اخراج" نوشته شده بود."
 
خانم فضل علی در ادامه می افزاید: "فردای آن روز با پدرم به دانشگاه رفتم تا علت را جویا شوم. به آموزش کل مراجعه کردیم، اما طبق معمول هیچ کس پاسخی نداشت و به ما گفته شد که دستور اخراج از سازمان سنجش است و حتی سازمان سنجش به دانشگاه دستور داده که در صورت مراجعه من به هیچ وجه مدارکم و نامه ای مبنی بر اخراج و یا نامه ای برای مراجعه به سازمان سنجش داده نشود. جالب اینجاست که من کتباً ثبت نام کردم اما شفاهاً اخراج شد." 
 
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها شهروندانی که معتقد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور باشند (مسلمان، کلیمی، مسیحی و زرتشتی)، حق تحصیل در دانشگاه های کشور را خواهند داشت.بر همین اساس شمار زیادی از شهروندان بهایی از حق تحصیل در دانشگاه های کشور محروم شده اند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment