Saturday, February 16, 2013

گزارشی از مراسم اهدای جایزه صلح دانشجویی به مجید توکلی

بعداز ظهر روز گذشته، ۲۷ بهمن (۱۵ فوریه)،  در مراسمی با شکوه در شهر تروندهایم نروژ، جایزه صلح دانشجویی به مجید توکلی اهدا شد.
 
به گزارش دانشجونیوز، در این مراسم که با حضور ٦٠٠ نفر از کشورهای مختلف دنیا برگزار شد، از مجید توکلی به پاس تلاش هایش در راه ارتقای صلح، دموکراسی و آزادی تقدیر به عمل آمد.
 
در این مراسم که نزدیک به ٣ ساعت ادامه داشت، برنده جایزه صلح دانشجویی سال ٢٠٠٧ میلادی از کشور برمه نیز برای دریافت جایزه خود حضور داشت. وی نیز همچون مجید توکلی در زمان برنده شدن این جایزه در زندان بود. "چارم تونگ" در سخنان خود ضمن تمجید از مجید توکلی از تلاش های وی در راه آزادی و صلح تقدیر کرد.
 
محمود امیری مقدم نیز در این مراسم با تمجید از تلاش های مجید توکلی و جنبش دانشجویی ایران، مقاومت و ایستادگی وی را در برابر استبداد رهبر جمهوری اسلامی ستود. وی خطاب به آقای خامنه ای گفت که شما باید روزی در پیشگاه ملت برای اعمال خود پاسخگو باشید.
 
در بخش های مختلف این مراسم که همراه با اجرای زنده موسیقی توسط گروه های مختلف بود، کلیپی از مجید توکلی در هنگام سخنرانی در مراسم روز دانشجو ١٣٨٧ در دانشگاه تهران به نمایش در آمد.
 
در سالن برگزاری مراسم نیز تابلویی از مجید توکلی نصب شده بود که با پیام های دانشجویان خطاب به وی ساخته شده است.  هر یک از دانشجویان بر روی برگه های کوچکی پیام خود را خطاب به مجید توکلی نوشته و با در کنار هم گذاشتن این برگه های کوچک تصویر بزرگی از مجید توکلی طراحی شده بود.
 
 
 
علاوه بر این ویدئویی از شمار زیادی از دانشجویان در اقصی نقاط جهان به نمایش گذاشته شد که خواستار آزادی مجید توکلی شده بودند. این دانشجویان کاغذی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "مجید توکلی را آزاد کنید".
 
پیاده روی صلح برای مجید توکلی
 
پیش از برگزاری جشن رسمی اهدای جایزه صلح، صدها دانشجو از کشورهای مختلف دنیا در "راهپیمایی صلح" از مجید توکلی حمایت کردند.
 
به گزارش دانشجونیوز، این دانشجویان که از کشورهای مختلف دنیا به مراسم اهدای جایزه "صلح دانشجویی" دعوت شده بودند، با در دست داشتن مشعل برای یک ساعت و نیم در خیابان های شهر تروندهایم نروژ راهپیمایی کردند.
 
این مراسم از ساعت 17:30 به وقت محلی آغاز و در ساعت 19 در تالار اهدای جایزه "صلح دانشجویی" پایان یافت. شرکت کنندگان سپس در تالار Olavshallen حضور برای مراسم اهدای جایزه به مجید توکلی حضور یافتند. 
 
شبکه های خبری نروژ گزارش های مختلفی از این رویداد مخابره کردند.
 

 
روزگذشته همچنین تعدادی از فعالین مدنی و دانشجویان شیراز با حضور در منزل خانواده توکلی دریافت جایزه صلح دانشجویی توسط مجید توکلی را به ایشان تبریک گفتند. جمعی از دانشجویان دانشگاه ایالتی نیویورک نیز با برگزاری مراسمی به بهانه جایزه صلح دانشجویی که به مجید توکلی تعلق گرفت، مقاومت شجاعانه مجید توکلی را پاس داشتند.

 

پرده برداری از پلاک یادبود مجید توکلی در شهر تروندهایم نروژ
 
 

روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه، یک روز قبل از مراسم رسمی اهدای جایزه، از پلاک یادبود مجید توکلی بر روی سنگفرش یکی از خیابان های مرکز شهر ترندهام کشور نروژه پرده برداری شد.
 
 
در این مراسم خانم "تووه ماریه پاشه" مدیر امنستی شهر تروندهایم، سخنرانی کرد. همچنین آقای نیما دارابی دانشجوی پیشین دانشگاه NTNU برای دقایقی برای مجید توکلی صحبت کرد. آقای روژان پیران هنرمند موسیقی نیز قطعاتی در این مراسم اجرا کردند. در این مراسم همچنین تصاویری از جوانان شهر تروندهایم که در حمایت از مجید توکلی به صورت نمادین "روسری" بر سر کردند، به نمایش گذاشته شد.
 
 
 تقدیر از مجید توکلی در دانشگاه اسلو
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment