Monday, February 18, 2013

عصبانیت رئیس سازمان سینمایی از اعطای جایزه خرس نقره ای فیلم برلین به جعفر پناهی

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در فاصله ی کمتر از ۲۴ ساعت به اعطای جایزه خرس نقره ای فیلم برلین به جعفر پناهی اعتراض کرد.
 
وی با اشاره به جایزه جعفر پناهی در جشنواره برلین گفت: ما اعتراض خودمان را به جشنواره برلین اعلام کردیم و فکر می کنیم مسئولین این جشنواره باید رفتار خود را اصلاح کنند. این رفتار در تعاملات فرهنگی و سینمایی درست نیست.
 
شمقدری در ادامه افزود: اشکال دیگر این است که چرا جایزه اجنبی را بارها بوسه می زنیم و سیمرغ وطنی را خار می کنیم .
 
شمقدری اظهار کرد که در ایران برای ساختن فیلم و نمایش آن در خارج از کشور باید مجوز صادر شود و شرکت در این مراسم ها جرم محسوب می شود و رفتار آنها غیر قانونی است.
 
وی در پایان افزود: در اولین فرصت این فیلم را در جمع کارشناسان، سینماگران و اصحاب رسانه می بینیم تا متوجه شویم عیار خرس نقره ای برلین چقدر است.
 
شمقدری همچنین دیروز در اظهار نظری عجیب مدعی شد که پارسال در فرایند اسکار به شکلی لابی‌گری کرده است که «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان را دریافت کند.
 
وی کسب جایزه اسکار توسط فیلم " جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی آقای اصغر فرهادی را برنامه‌ریزی شده خواند و مدعی شد : ما طراحی کردیم و حتی لابی‌گری کردیم تا این اتفاق بیفتد و برای همه ایرانیان مهم بود که یک فیلم ایرانی اسکار بگیرد. فیلمساز برای ما مهم نبود بلکه مهم این بود که فیلم از سینمای ایران جایزه بگیرد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment