Tuesday, February 26, 2013

پایبندی به ارزشهای دینی عامل ارتقای اساتید دانشگاه

مهدی ایرانمنش استمرار در تقید و پایبندی به ارزشهای دینی، فرهنگی، ملی، انقلابی و صداقت و امانتداری را  مهمترین عامل برای ارتقای اساتید بر شمرد.
 

وی با تشریح آیین نامه ی ارتقای اعضای هیئت علمی بند 6 ماده ی یک این آیین نامه را مهمترین قسمت این آیین نامه عنوان کرد. 
 
ایرانمنش در ادامه با تشریح بند 6 ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی اظهار داشت: بر اساس بند 6 استادان باید " استمرار در تقید و پایبندی به ارزشهای دینی، فرهنگی، ملی، انقلابی و صداقت و امانتداری " را رعایت کنند، این بند دارای 10 امتیاز است که کسب 5 امتیاز از این عدد اجباری است و این تغییر طی سال جاری در آیین نامه مذکور اعمال شده است.
 
به گفته ایرانمنش، کف امتیاز برای استادی 120 و برای دانشیاری 110 است و هر چند دانشگاهها صرفاً با تایید وزیز علوم می توانند در بخشی از مقررات این آیین نامه تغییراتی اعمال کنند اما کف این امتیازات تغییر ناپذیر است.
 
وی در خصوص تاکیدات وزیر علوم در خصوص رسیدگی به شکایات اعضای هیئت علمی از عدم ارتقایشان، به یکی از تاکیدات مکتوب وزیر علوم در این باره اشاره کرد و مدعی شد: وزیر علوم پرونده این افراد را مورد بررسی قرار می دهد و من حتی از وی نوشته مکتوب دارم که پرونده این استادان بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
 
به گفته فعالان فرهنگي و دانشگاهي در حال حاضر يکي از اهداف دولت، خالي کردن مراکز دانشگاهي از اساتيد مستقل و دگرانديش و وارد آوردن فشار فزاينده بر آنان براي اتخاذ سياست سکوت در مقابل برنامه بازنشستگي، بازخريد اجباري و اخراج به بهانه هاي مختلف است.
 
در اين ميان اساتيدي که از دانش بيشتر، محبوبيت افزونتر در بين دانشجويان، و نفوذ و تأثير عميق تر اجتماعي برخوردارند، مشمول محدوديت و فشار بيشتري قرار مي گيرند.
 
جعفر توفیقی، وزیر علوم دوره اصلاحات و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص بازنشستگی تحمیلی بر اساتید سیاسی گفته بود: بازنشستگی در زمان مسئولیت من نیز وجود داشت اما اینکه این موضوع به جریانی تبدیل شده باشد حضور ذهن ندارم و در زمان من این موضوع شائبه سیاسی نداشته است. اگر در زمان مسئولیتم معضلی درباره بازنشستگی اعضای هیئت علمی وجود داشت مطمئنا به یاد من می‌ماند.
 
چندی پیش کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی نژاد اعلام کرد با اساتیدی که جریان فتنه را همراهی کرده اند برخورد می شود. 
 
 
 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment