Thursday, February 28, 2013

تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی

سخنگوی قوه قضائیه با تائید خبر تفهیم اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی در كیفرخواست پرونده کهریزک گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی انجام نشده است.
 
به گزارش مهر ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در حاشیه دیدار رئیس قوه قضائیه با علمای استان گلستان گفت: این اتهام تفهیم شده ولی هنوز دفاعی صورت نگرفته است. در جلسه اخیر شكات شكایت خود را مطرح كردند و دفاع در جلسه بعدی انجام می شود.
 
وی در مورد زمان اجرای حكم پرونده فساد مالی گفت: قاضی سراج پرونده را برای اجرای حكم به دادسرا داده كه متهمان باید رد مال و جزای نقدی را پرداخت كنند و بعد احكام دیگر اجرا می شود. در مورد اینكه گفته می شود برخی از احكام نقض شده باید بگویم نقض احكام بیشتر در بحث تطمیع محرومیت ها و پرداخت برخی جریمه ها بوده است.
 
دادستان كل كشور در مورد نامه آیت الله نوری همدانی و مكارم شیرازی مبنی بر اینكه ما استفتائی در مورد متهمان فساد مالی ندادیم، گفت: این خبر درست منتشر نشده بود ما از مراجع در مورد افراد استفتاء نكردیم موضوع بر سر این بود كه آیا محارب یا مفسد می تواند توامان با هم باشد و نام كسی را نبردیم كه البته بحث مفسد فی الارض كاملاً در قانون مشخص است.
 
محسنی اژه ای در مورد پرونده جدید فائزه هاشمی گفت: این پرونده تشكیل شده و به دادگاه رفته ولی هنوز تعیین تكلیف نشده است. در مورد پرونده مهدی هاشمی هم اگر مقدمات فراهم شود به زودی دادگاه تشكیل می شود.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment