Tuesday, February 19, 2013

جشن تولد سیاوش حاتم در دو سوی دیوارها/ همراهی فعالان دانشجویی با خانواده این زندانی سیاسی

در سیاوش حاتم فعال دانشجویی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین می گوید: آنچه ما در ملاقات ها می بینیم و آنچه که همبندیان سیاوش می گویند، او به لحاظ روحی سر حال و محکم است. من به جمله ای که آقای تاج زاده در مورد پسرم گفتند ایمان دارم. آقای تاج زاده گفته بود سیاوش خیلی با شرافت حبس می کشد.
 
به گزارش کلمه، خانواده و دوستان سیاوش حاتم در حالی بیست و هشتمین سالروز تولدش را گرامی داشتند که وی در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران حبس خود را می گذراند.
 
جشن هایی که بعد از سال ۸۸ و بازداشت های گسترده ی حکومت، پدیده ی متفاوتی از دور هم جمع شدن های سبز هاست و کیک و خنده و لباس های رنگی از تلخی و سیاهی آنچه می گذرد کم نمی کند. و آنچه اسباب نگرانی و وحشت نیروهای امنیتی را در این مواقع فراهم می کند، روحیه ی مقاوم و امیدوار خانواده ها است که محکم و متین و صبور بذر امید و روحیه در جمع می افشانند.
 
مادر سیاوش حاتم: تا به حال ملاقات حضوری نداشته ایم
 
در زادروز بیست و هشت سالگی سیاوش حاتم عضو زندانی شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در منزل پدرش، گروهی از فعالین سیاسی، دانشجویی، اعضای دفتر تحکیم وحدت، روزنامه نگاران، خانواده های زندانیان سیاسی و جمعی از اعضای احزاب سیاسی و دوستان و خانواده سیاوش حاتم حضور داشتند.
 
افسانه وصال مادر سیاوش حاتم با یادآوری این که از ابتدای ورود سیاوش حاتم به بند ۳۵۰ اوین از ملاقات حضوری با فرزندش محروم بوده است، می گوید: اگرچه پسر من از حق مرخصی و حتی ملاقات حضوری با پدر و مادرش محروم است اما روحیه اش بسیار عالی است و از این مشکلات کوچکترین احساس دلتنگی ای نمی کند.
 
پدر سیاوش حاتم: سیاوش می گوید گناهی مرتکب نشده ام که درخواست مرخصی بدهم
 
پدر سیاوش حاتم نیز می گوید: امروز روز ملاقات کابینی بود که رفتیم، آنجا در بند ۳۵۰ برایش تولد گرفته بودند. روز گذشته هم تعدادی از دانشجویان و فعالان سیاسی و خانواده های زندانیان سیاسی به منزلمان آمدند و در مراسمی صمیمی و کوچک در کنار ما یاد سیاوش را گرامی داشتند.
 
محمود حاتم با بیان اینکه تا به حال ۷-۸ بار برای مرخصی تقاضا کرده ایم و با آن مخالفت شده است می گوید: آن ها می گویند خود سیاوش باید تقاضای مرخصی بدهد، سیاوش هم می گوید من کار و گناهی مرتکب نشده ام که بروم درخواست مرخصی بدهم.
 
وی در ادامه می افزاید: البته به ما گفته اند که مقامات بالاتر هم در هر حال مخالف به مرخصی آمدن پسر من هستند.
 
سیاوش حاتم دانشجوی مهندسی برق دانشگاه بوعلی همدان ورودی ۸۴است که صبح ۲۳ خرداد ماه توسط ۴ مامور امنیتی در منزلش بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. او برای گذراندن حکم یکسال و ۴ ماه حبسش به زندان برده شد. جدای از حکم چهار ماهه، سیاوش حاتم درخصوص پرونده ای که منجر به صدور حکم یک ساله اش شد اطلاعی نداشته و دادگاه درحالی حکم را صادر کرده است که او و وکیلش فرصتی برای دفاع از خود نداشته اند.
 
پدر این دانشجوی دربند تصریح می کند: آنچه ما در ملاقات ها می بینیم و آنچه که همبندیان سیاوش می گویند، او به لحاظ روحی سر حال و محکم است. من به جمله ای که آقای تاج زاده در مورد پسرم گفتند ایمان دارم. آقای تاج زاده گفته بود سیاوش خیلی با شرافت حبس می کشد.
 
وی در ادامه می افزاید: نمی دانم سیاوش را دیدید یا خیر. اما همه می گویند که خیلی انسان دوست داشتنی است و همه احترام خاصی برایش قائلند. همبندیان ش می گویند اخلاق خوش تدین ش زبانزد است.
 
محمود حاتم ابراز تاسف می کند که کسانی که سیاوش و امثال سیاوش را در زندان و در این شرایط نگهداری می کنند ظلم مضاعف به جوانان و کشور و ایران مان می کنند. اما همین که شما و دوستان و همکارانتان به یاد این جوانان سبز هستید دل ما گرم است که مردم فراموش نکرده و نخواهند کرد سبزهای دربند عزیز ما را.
 
سیاوش حاتم: در باورم به آرمان های جنبش سبز تردیدی ایجاد نشده است
 
اوایل پاییز سال جاری اخبار نگران کننده ای درباره ی سلامتی سیاوش حاتم در برخی از سایت های حقوق بشری به نقل از یکی از اعضای خانواده ی این فعال دانشجویی مخابره شد که این اخبار بلافاصله با واکنش او مواجه شد.
 
این فعال دانشجویی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در یادداشتی و در واکنش به مصاحبه ای منتشر در سایت های حقوق بشری، ضمن قدردانی از دغدغه مندی همه یارانی که این روزها زندانیان سیاسی را به باد فراموشی نسپرده اند، متذکر شده بود که نه تنها در باورش به آرمان های جنبش سبز تردیدی ایجاد نشده بلکه بیش از پیش به آن مفتخر است که در میانه ی آن خیل فداکاری و ایثار مردمی، او نیز سهم اندک خود را ادا می کند، جنبشی که از اعتراض به آرای خوانده نشده آغاز و با نفی استبداد و خشونت و تاکید بر خواست دمکراسی، حقوق شهروندی و احترام به کرامت انسانی، به شیوه ای مسالمت آمیز ره خود می پوید.
 
این زندانی سیاسی در بخشی از نامه ی خود آوررده بود: به دور از واقعیت نیست که این روزها از هر روز دیگر امیدوارترم و در بهترین شرایط روحی خود بسر می برم، زیرا که امید در دل این دیوارهای آجری بلند با سیم های خاردارش نیز ریشه ای عمیق دوانده است و نیز خرسندم که به گاه انتخاب در آن دوراهی، که یک سوی آن زندان بود، راه دیگری نگزیدم.
 
سیاوش حاتم و وکیلش از یکی از پرونده ها و تشکیل دادگاه بی خبر بودند
 
یکی از دوستان سیاوش حاتم با تشریح پرونده ی وی می گوید: سیاوش با دو حکم مواجه است؛ اولی ۴ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق که شعبه ۲۶ صادر کرد که پرونده اش در رابطه با همان بازداشتی بود که سال ۸۹ داشت. برای این پرونده سیاوش و وکیلش احضار شدند و در جلسه دادگاه شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباس ازخود دفاع کردند و این حکم ۴ماه و ۷۴ ضربه شلاق هم بدوی بوده و هنوز نتیجه تجدید نظر به سیاوش و وکیلش ابلاغ نشده است.
 
این فعال دانشجویی در ادامه می افزاید: نکته تامل برانگیر حکم یک سال است که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شده و اساسا سیاوش و وکیلش از طرح پرونده، تشکیل دادگاه و حکم بی خبر بودن و هیچ امکان دفاعی نداشتن و صرفا نیروهای امنیتی گفته اند دو تا حکمه که با هم اجرا میشه و مجموعا ۱۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق.
 
عضو دفتر تحکیم وحدت: سیاوش هزینه ی صداقت و پایبندی به اصول انسانی و تشکیلاتی اش را می پردازد
 
عضو دیگری از اعضای دفتر تحکیم وحدت درباره ی “دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان” یادآور شد که سیاوش حاتم نمونه ی یک فعال دانشجویی اخلاق مدار و صادق و بی ادعا است که هزینه ی صداقت و پایبندی به اصول انسانی و تشکیلاتی اش را با تحمل حبسی ناجوانمردانه پرداخته است و به راستی سیاوش جزئی از پاک ترین فرزندان این آب و خاک است که به ناحق در حال تحمل حکم ناجوانمردانه اش می باشد و به همین دلیل است که در همین جشن کوچک ما افرادی از سلایق و جریان های گوناگون سیاسی حضور داشتند. امیدواریم که هرچه زودتر سیاوش و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران به آغوش خانواده و ملت بازگردند.
 
بیست و هشت سالگی سیاوش حاتم…
 
میهمانان خانه ی سیاوش حاتم که بی حضور او در تلاش بودند شبی شاد را برای خانواده اش فراهم کنند ضمن سپاسگزاری از پدر و مادر سیاوش حاتم برای صبر و تحمل مشکلات به بیان خاطرات خود از سال های آشنایی با سیاوش پراختند.
 
در ادامه کیک تولدی که برای زاد روز این دانشجوی در بند ۳۵۰ تهیه شده بود به همراه تابلویی از سیاوش حاتم به خانواده ی وی تقدیم شد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment