Saturday, February 23, 2013

تهدید به میهمانی در وکیل آباد، افزایش فشارها بر محمدصادق جوادی حصار؛ دانیال محمدزاده

با نزدیک شدن به انتخابات دامنه تهدید، ارعاب و بازداشت روزنامه نگاران شتاب و شدت بیشتری گرفته کار به جایی می رسد که محمدصادق جوادی حصار، مدیر مسئول سابق روزنامه توس از مشهد لب به شکوایه می گشاید و صبح امروز در صفحه فیس بوک خود خبر از عقوبت سنگین بیان عقیده، در نظام عدالت گستر می دهد.
 

وی با شرحی از آخرین احضار خود، از قول یکی ازمسئولین پرونده اش می گوید: صریح می گویم یا سکوت می کنی و یا ناچاریم به وظیفه عمل کرده مجددا پرونده شما را آماده نموده برای چند ماهی -پنج تا ده ماه - در خدمت شما باشیم . به خانواده هم بگو که هی زنگ نزنند که چرا وی را رها نمی کنید.
 
با آنکه حاکمیت بارها وبارها مدعی شده که هیچ ایرانی به جرم ابراز عقیده در زندان نیست اما اذهان عمومی آشنای اینگونه برخوردهای غیرقانونی و فشارهای گسترده بر اصحاب قلم و فرهنگ است. با این حال نکته تعجب برانگیز آنجاست که آیا حضرات بعد از این همه میزبانی های طویل المدت در زندان های اوین، وکیل آباد و ... هنوز میهمان خود را نشناخته اند و نمی دانند با چه کسی طرف هستند؟  
 
جوادی حصار همان مرد آزاده ایست که وقتی حاکمیت چاپخانه های مشهد را از انتشار توس منع کرده بود خودش به شهرستان می رفت، توس را منتشر می کرد و برای توزیع به مشهد می آورد.
 
خدمات جوادی حصار در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی  دیار خراسان تنها محدود به فعالیت های او در مطبوعات خراسان نمی شود بلکه در هر کجا  از بنیانگذاری و تلاش در جهت رشد ابزارهای جامعه مدنی و تحزب گرفته تا حمایت از اهل سنت محلات جنوب شهر مشهد و تا جلسات شاهنامه خوانی و ایستادن های یک تنه در برابر ظلم، می توان ردپای او را دید. به گواهی آنچه در هجده سال اخیر گذشته، جوادی حصار مردیست که نه تنها خودش می ایستد بلکه شانه هایش مامن و پناه جوانان و دانشجویانی است که بغض سنگین ستم را در آغوش او می ترکانند ودر نهایت؛ چه این کهنه روزنامه نگار دیار سربداران سکوت کند و چه لب به سخن بگشاید، تصویری که از محمدصادق جوادی حصار در اذهان مردمان خراسان است مردیست که همیشه با ذکاوت برای احقاق حقوق مردم ایستاده است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment