Wednesday, February 20, 2013

توقيف و ضبط وسايل انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد

نيروهای حراست دانشگاه آزاد شهرکرد به‌دستور علی‌رضا گلشنی، رياست این دانشگاه با هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجويان کليه وسايل را ضبط و دفتر اين تشکل دانشجويی را تصرف کردند.
 

به گزارش دانشجونیوز، مأموران حراست پس از شکستن در دفتر اين تشکل منتقد دانشجويی تمامی وسايل این تشکل را که همگی برچسب انجمن اسلامی دانشجويان بر روی آن‌ها نصب شده بود را به مکان نا‌معلومی منتقل کردند.
 
گفتنی است که کتاب‌های کتابخانه این تشکل دانشجویی عمدتاً با هزينه شخصی اعضای انجمن تهيه شده بود.
 
تصرف دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد در حالی صورت می‌گيرد که مسئولان دانشگاه بر خلاف حکم شورای نظارت برتشکل‌های دانشجويی مبنی بر اين که این تشکل دانشجويی به‌طور قانونی از ابتدای امسال مجوز بازگشايی مجدد داشت، با رد صلاحيت گسترده اغلب کانديدا‌های انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی از آغاز به‌کار دوباره اين تشکل منتقد جلوگيری کرده‌اند.
  
فعالان دانشجويی دانشگاه همچنين با ابراز تأسف نسبت به اين اقدام مسئولان دانشگاه، عنوان کردند که ماموران حراست با جمع‌آوری وسايل و جايگزين کردن آن با فرش و پارچه‌نويسی‌های مذهبی در تدارک برگزاری مراسم قرآن‌خوانی بوده‌اند.
 
همچنین چندی پیش کمیته انضباطی دانشگاه دولتی شهرکرد نیز دو دانشجوی این دانشگاه را به اتهام "عضویت در فیس بوک" و "توهین به شعائر و مقدسات اسلامی یا ملی" توبیخ کرده بود.
 
گزارش ها حاکی از آن است که انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد نیز در آذر ماه سال جاری برگزار شد و پیش از آن معاونت دانشجویی با پرونده سازی برای دانشجویان منتقد که کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرده بودند، آن ها را رد صلاحیت کرده بود.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment