Saturday, February 16, 2013

اخراج دو دانشجوی بهایی از دانشگاه پیام نور

دو دانشجوی بهایی به نامهای سپیده وزیری پورحقیقی و سمیر گلشن از دانشگاه اخراج شدند.
 
به گزارش هرانا، سپیده وزیری پورحقیقی و سمیر گلشن به دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج شدند.
 
این دو شهروند بهایی دانشجوی ترم ۴ مهندسی ماشین آلات کشاورزی دانشگاه پیام نور خرامه بوده‌اند.
 
 
اخراج دانشجویان بهائی به دلیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی
 
در راستای اخراج دانشجویان بهائی از دانشگاه های کشور، چندی پیش شکوفه درخشانیان و میلاد صمیمی درزی دانشجویان بهایی دانشگاه طبری و میثاق امام وردی، دانشجوی بهائی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهران نیز از دانشگاه اخراج شدند.
 
میلاد صمیمی درزی، دانشجوی رشته معماری داخلی در دانشگاه طبری شهر بابل پس از پنج ترم تحصیل در این دانشگاه و دو روز مانده به شروع امتحانات پایان ترم از دانشگاه اخراج شد.
 
همچنین میثاق امام وردی که در کنکور سراسری سال ۱۳۹۰ شرکت کرده و رتبه کشوری ۳۱۴۸ و منطقه ای ۱۱۸۸ را به دست آورده  بود و در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تهران، در رشته کارشناسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار، روزانه مشغول به تحصیل بود پس از حضور در حراست دانشگاه و حدود دو هفته قبل از شروع امتحانات پایان ترم به صورت غیر مستقیم از اخراج خود مطلع شده بود.
 
شکوفه درخشانیان، دانشجوی بهایی ترم ۷ رشته ی کارشناسی معماری داخلی در دانشگاه طبری نیز در روز ۱۶دی ماه سال ۱۳۹۱ یعنی ۲ روز مانده به امتحانات پایان ترم از دانشگاه اخراج شد.
 
همچنین چندی پیش دو برادر بهایی به نام های سما و سیروس ثابتی به دلیل اعتقاد به آیین بهائی از دانشگاه طبری شهر بابل اخراج شده اند.
 
بر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها شهروندانی که معتقد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور باشند (مسلمان، کلیمی، مسیحی و زرتشتی)، حق تحصیل در دانشگاه های کشور را خواهند داشت. 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment