Saturday, February 16, 2013

تماس تلفنی و دلجویی آیت الله بیات از دختران موسوی: حیف! حکومت قدر میرحسین را ندانست

آیت الله بیات زنجانی در تماس تلفنی با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، به دلجویی از آنها پرداخت و از اینکه سران حاکمیت قدر نیروی پاکی مثل میرحسین موسوی را ندانست، ابراز تاسف و افسوس کرد.
 
به گزارش کلمه، این مرجع تقلید که با کوکب موسوی فرزند ارشد میرحسین گفت و گو می کرد، ضمن احوالپرسی از موسوی و رهنورد و دختران آنها، درباره حوادث هفته گذشته سوال کرد که کوکب موسوی به شرح کامل ماوقع و برخوردهای تند و خشونت آمیز ماموران امنیتی با خواهران خود پرداخت.
 
آیت الله بیات نیز ضمن محکوم کردن این برخوردها، از ایستادگی فرزندان موسوی و رهنورد در مواجهه با سختی ها تقدیر کرد و گفت: شما هم فرزند آن پدر و مادر شجاعید.
 
ایشان در عین حال گفت: میرحسین موسوی نیروی پاکی است که مثل او پیدا نمی شود و حکومت می توانست از خوبی و پاکی او بهره زیادی ببرد. اما حیف و افسوس که قدر او را ندانستند و اینگونه برخورد می کنند.
 
این مرجع تقلید مقیم قم همچنین ابراز تمایل کرد که در سفر به تهران، با خانواده موسوی ملاقات کنند و حضورا به احوالپرسی بپردازند.
 
پیش از این هم آیت الله دستغیب، مرجع تقلید مقیم شیراز، در تماس تلفنی به دلجویی از فرزندان موسوی پرداخته بود و با ابراز تاسف شدید از ادامه آزارها و فشارها به خانواده میرحسین موسوی، گفته بود: نمی دانم اینها کی به خودشان می آیند؟ کی دست از سر مردم بر می دارند؟ چرا تا این حد ظلم می کنند!
 
همچنین حجت الاسلام عبدالله نوری نیز در تماس با فرزندان موسوی، از آنها احوالپرسی کرده و نسبت به پایان حصر ابراز امیدواری کرده بود.
 
وی در گفت و گو با دختران موسوی ضمن تاثر بسیار از آنچه در حمله ماموران امنیتی به منزل ایشان روی داده، ابراز امیدواری کرد که ظلم در کشور هرچه زودتر از بین برود.
 
حمله ماموران امنیتی و برخوردهای خشونت بار و توهین آمیز آنها با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، با واکنش های گسترده ای در داخل و خارج همراه شد و علاوه بر مراجع تقلید و فعالان و گروههای سیاسی داخلی، حتی اعتراض گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری مستقل را نیز برانگیخت.
 
با این حال حاکمیت همچنان به آزار و اذیت خانواده موسوی ادامه می دهد و پس از هجوم به منزل و بازداشت چند ساعته نرگس و زهرا موسوی، آنها و دیگر خواهرشان کوکب موسوی را به دادسرای اوین احضار کرده اند.
 
بر اساس آخرین گزارش، صبح امروز نرگس موسوی که تلفنی احضار شده بود، به دادسرای اوین مراجعه کرد که یکی از مسوولان پرونده وی که این بار رفتار مودبانه و ملایمی داشت، پس از گفت و گویی کوتاه، بازجویی را به زمان دیگری موکول کرد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment