Tuesday, January 15, 2013

خودداری دانشگاه‌ها از ارائه مجوز تأسیس به تشکل‌های جدید و مشکوک در ایام منتهی به انتخابات

 رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: از دانشگا‌ه‌ها درخواست داریم در ایام حساس منتهی به انتخابات از ارائه مجوز برای تأسیس تشکل‌های جدید و مشکوک خودداری کنند.
 
به گزارش فارس، حجازی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز حراست وزارت علوم در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت‌های نظارت و تشکل‌های اسلامی افزود: دانشگاه‌ها از ارائه مجوز به تشکل‌های دانشجویی جدید و مشکوک در ایام منتهی به زمان انتخابات بدون تعامل با مجموعه حراست خودداری کنند.
 
وی با اشاره به لزوم برخورد مهربانانه‌ با تشکل‌های دانشجویی، گفت: باید در رابطه با تشکل‌های دانشجویی همسو و غیرهمسو برآوردهای منظم و مستمر داشته باشیم.
 
رئیس مرکز حراست وزارت علوم تصریح کرد: هر چه نظارت در حوزه تشکل‌های دانشجویی ضعیف یا ناقص باشد عاملی در دانشگاه‌ها فراهم می‌شود برای امنیتی شدن فضا و حراست اجازه نمی‌دهند فضای دانشجویی امنیتی شود.
 
حجازی با بیان اینکه اگر نظارت‌ها خوب عمل شود از امنیتی شدن فضا در دانشگاه‌ها خودداری می‌شود، گفت: کمیته نظارت بر نشریات دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی باید نظارت‌های مستمر داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان دنبال هجمه و نفوذ در محیط‌های فرهنگی و دانشگاهی هستند، گفت: باید نگاه فرهنگی در دانشگاه‌ها، نگاه پیامبرگونه باشد زیرا اگر این نگاه دنبال شود فعالیت‌های تشکل‌ها رنگ و لعاب دیگری به خود می‌گیرد.
 
رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به ضرورت توجه به نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: باید به نهادهایی چون بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی همسو در دانشگاه‌ها توجه شود.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment