Saturday, January 19, 2013

مخالفت مجلس با برداشت 7 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برداشت 7 میلیارد دلار یا 20 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مغایر با سیاست های ابلاغی است، گفت: مجلس مخالف این برداشت است زیرا اگر بخواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم مطمئنا آینده سخت تری پیش رو داریم.
 
به گزراش خبرگزاری مهر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: صندوق توسعه ملی برای این تشکیل شد که در حقیقت جایی برای دست اندازی دولت نباشد، اگر قرار بود که دولت اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را داشته باشد که همان حساب ذخیره ارزی بود و مثل گذشته امکان برداشت از آن فراهم می شد.
 
قادری گفت: مجلس شدیدا مخالف این برداشت 7 میلیارد دلاری است، اگر بخواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم مطمئنا آینده سخت تری پیش رو داریم. زمانی که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح شد تقریبا نظر قاطع کمیسیون این بود که نباید این کار توسط دولت دنبال شود. اگر این موضوع به صحن مجلس هم کشیده شود مطمئنا اکثریت مجلس با آن مخالفت می کند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: درست است که طرح ها و پروژه های عمرانی در حوزه های انتخابیه نمایندگان با مشکل مواجه شده اما راه حل آن برداشت از صندوق توسعه ملی نیست.
 
نماینده شیراز در پاسخ به این سوال که مجلس چطور از این تصمیم دولت مطلع شد، گفت: ما از مجراهای مختلف این خبر را شنیدیم. در رایزنی هایی که دولت با نمایندگان دارد موضوع شنیده شد. البته مجلس بلافاصله موضع گرفت و واکنش نشان داد. در نشستی که مسئولان دولت با مجامع استانی داشتند در اکثر مجامع استانی، نمایندگان دولتی این مسئله را مطرح کرده اند که اگر می خواهید مشکل طرح های عمرانی حل شود مجوز دهید تا دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment