Wednesday, January 16, 2013

سیاوش حاتم همچنان محروم از مرخصی و ملاقات حضوری

سیاوش حاتم، دبیرسابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان و عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که در بند ٣۵٠ زندان اوین به سر می برد، همچنان از مرخصی و ملاقات حضوری محروم است. 

 
به گزارش دانشجونیوز، سیاوش حاتم که از ٢٣ خرداد سال جاری برای اجرای حکم ١٦ ماه حبس خود در زندان به سر می برد؛ تاکنون امکان ملاقات حضوری با خانواده را نداشته است.
 
مهدی عربشاهی، دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت و از دوستان سیاوش در این زمینه به دانشجونیوز گفت: "سیاوش یک بار در فردای انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ بازداشت شده بود و به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. وی همچنین آذرماه سال ٨٩ بازداشت شد که برای این پرونده به ٤ ماه حبس و ٧٤ ضربه شلاق تعزیری محکوم گردید. پس از اجرای حکم در خرداد امسال به وی اعلام شد که یک سال حبس تعلیقی نیز به تعزیری تغییر کرده و باید ١٦ ماه در زندان باشد".
 
مخالفت وزارت اطلاعات با مرخصی و ملاقات حضوری 
 
عربشاهی درباره شرایط حاتم در زندان افزود: "متاسفانه درخواست خانواده سیاوش برای مرخصی و ملاقات حضوری تاکنون با پاسخ منفی دادستانی روبرو شده است. آنها تاکنون به دفعات درخواست ملاقات حضوری و مرخصی داده اند که دادستانی با این موضوع  مخالفت کرده است. ظاهرا دلیل این امر از سوی معاونت دادستان مخالفت اطلاعات اعلام شده است".
 
مهدی عربشاهی با تاکید بر اینکه مرخصی و ملاقات حضوری جزء حقوق زندانیان است؛ گفت: "متاسفانه زندانیان سیاسی و به ویژه فعالان دربند جنبش دانشجویی از حقوق زندانیان عادی نیز بهره مند نیستند. به نظر می رسد آقایان هنوز از جانب جنبش سبز و جنبش دانشجویی احساس نگرانی می کنند و حتی  زندانی کردن فعالان این جنبش ها را نیز کافی نمی دانند و در زندان نیز فشار مضاعفی بر آنها می گذارند".
 
سیاوش حاتم در حالی در زندان به سر می برد که تنها فعالیت های وی حضور در انجمن اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت بوده است. در حال حاضر تعداد زیادی از فعالان جنبش دانشجویی در زندان هستند. بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با ١٠ سال حکم، ضیا نبوی و مجید دری دانشجویان محروم از تحصیل به ترتیب با ١٠ و ٦ سال حکم زندان در تبعید، مجید توکلی از اعضای دفتر تحکیم وحدت با ٩ سال حکم و علی اکبر محمدزاده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف با ٦ سال حکم برخی از این دانشجویان هستند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment