Tuesday, January 15, 2013

خواهر کرامت الله زارعیان: خواستار روشن شدن دلیل مرگ برادرم هستیم

کرامت الله زارعیان، دانشجوی سابق دانشگاه تهران، در آذر ماه امسال در حالی در منزلش در تهران درگذشت، که خانواده وی خواستار رسیدگی دقیق و رفع ابهام از پرونده وی شده اند.
 
جسد وی، که از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ بود، چهار روز پس از مرگ در حمام منزل جدیدش در تهران پیدا شد. 

 
حکیمه زارعیان، خواهر کرامت الله زارعیان، در گفتگو با دانشجونیوز اظهار داشت که ظهر روز عاشورا، ۵ آذر ماه امسال، برادرش برای آخرین بار در تماسی تلفنی با اعضای خانواده در جهرم در مورد مسائل مرتبط با  منزل جدیدش در تهران صحبت کرده است.
 
وی می گوید: «چهار روز بعد، پنجشنبه ظهر، فرد ناشناسی با منزل پدر من تماس گرفت و گفتند که که برای حکمت الله زارعیان حادثه ای اتفاق افتاده... برادرم و اقوام سریع رفتند و زمانی که به تهران رسیدند با جنایتی وحشتناک و هولناک مواجه شدند که ایشون کشته بودند.  با لباس بیرون و جوراب بوده و کف حمام انداخته بودنش».
 
خواهر کرامت الله زارعیان می گوید که روی دست چپ برادرش آثار بریدگی سطحی وجود داشته که طبق نظر پزشکی قانونی به عضله و تاندون های دست هیچ اسیبی نرسیده است. وی در ادامه می گوید: «آلت قتاله انداخته بودن کف حمام و تکه هایی از مغزش کف حمام بود. پشت سرش جای ضربه بوده و آسیب دیدگی سختی دیده بود. ما احتمال میدیم در چهار روز بعد از ظهر عاشورا که جواب ما نداده بود، آب جوش روش باز بوده و تمام بدنش از بین رفته بود.» 
 
"برادرم سال ٨۵ از دانشگاه اخراج شد"
 
حکیمه زارعیان در مورد سوابق تحصیلی برادش نیز می گوید: "برادر من سال ٨٢ جز افرادی بود که با رتبه برتر رشته طراحی صنعتی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قبول شد". وی با اشاره به فعالیت های دانشجویی برادرش در دانشگاه تهران از سال ٨٢ تا ٨۵ می گوید که نهایتا وی در این سال از دانشگاه اخراج شده است. پس از این رویداد به دلیل علاقه به تحصیل، وی در دانشگاه علمی کاربردی صدا و سیما در رشته کارگردانی مشغول به تحصیل می شود و در این مدت چندین فیلم کوتاه نیز ساخته است.
 
بازداشت در اعتراض به نتایج انتخابات ٨٨
 
کرامت الله زارعیان از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨ بود که در اعتراض به نتایج آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. خواهر وی می گوید که پس از آزادی از زندان، تمام بدنش دچار آسیب دیدگی و ضربه شده و کمر درد شدیدی گرفته بود: "البته فردی صبور و آرام بود، چون پدر و مادر مسنی داشت بسیاری از مشکلاتش هم نمی گفت، به خاطر همین نمی گفت که شکنجه شدم". 
 
"پرونده مرگ برادرم هنوز مختومه نشده است"
 
خانواده زارعیان در گفتگوهای مختلف با اشاره به اینکه فرزندشان در سال های پس از بازداشت، تحت کنترل و فشار نیروهای امنیتی بوده، اعلام کرده اند که خواهان رسیدگی دقیق، رفع ابهام از پرونده و مشخص شدن قاتل فرزندشان هستند. حکیمه زارعیان با اعتراض به نحوه برخورد تیم تشخیص هویت و مسئولان قضائی مرتبط با پرونده نیز می گوید که از چهار نفر تیم تشخیص هویت، تنها یک نفر به داخل منزل رفته و مشغول تصویربرداری شده است، انگشت نگاری از محل صورت نگرفته و حتی قاضی کشیک نیز در محل حاضر نشده است. وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی هنوز زمان، مکان و علت فوت را اعلام نکرده می گوید که بدلیل از هم پاشیدگی بدن، اگر هم آثار شکنجه بر روی بدن وی بوده، کاملا از بین رفته است. خاتم زارعیان می افزاید که به نظر می رسد پلمپ درب منزل برادرش نیز بدون اطلاع خانواده عوض و دستکاری هایی انجام شده است. 
 
وی با بیان اینکه پرونده مختومه اعلام نشده، می افزاید که هنوز کار خاصی برای این پرونده انجام نداده اند.
 
خوداری روزنامه همشهری از درج آگهی مراسم چهلم
 
حکیمه زارعیان در ادامه اظهار داشت که "پدر و مادرم رسما شکایت کردند. به قوه قضائیه، کمیسیون اصل نود و دفتر رییس جمهوری هم رفتیم که اونجا گفتند به ما ربطی نداره و قوه قضائیه باید این مسائل پیگیری کنه. به روزنامه جمهوری اسلامی هم رفتیم. حتی یک آگهی مراسم چهلم می خواستیم که روزنامه همشهری چاپ کنه، متاسفانه برای ما چاپ نکردند چون ما می خواستیم بنویسیم دانشجو بوده، برای ما این آگهی چاپ نکردند."
 
خواهر حکمت الله زارعیان در خاتمه می گوید که "برادرم به هیچ جناح و حزبی وابسته نبوده و فقط دوست داشت که حق گفته بشه و در کشور آزادی بیان وجود داشته باشه". وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که مشابه این حادثه دیگر در کشور اتفاق نیفتد و امنیت و آزادی در کشور وجود داشته باشد تا هرکس قادر به بیان صحبت هایش باشد.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment