Tuesday, January 22, 2013

نسرین ستوده به زندان اوین بازگردانده شد

 نسرین ستوده، وکیل مدافع زندانی که پس از دو سال و نیم حبس، پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه به مدت سه روز به مرخصی آمده بود، شب گذشته (دوشنبه دوم بهمن‌ماه) در پی تماس مسئولان اوین به زندان بازگشت.
 
به گزارش بی بی سی فارسی، رضا خندان همسر خانم ستوده در فیس بوک خود با اعلام خبر نوشت: "قبل از آمدن او به مرخصی با تاکید به او گفته بودند که این مرخصی طولانی و به نوعی دائمی خواهد بود. وگرنه نسرین اعلام کرده بود که حاضر نیست پس از ۲ سال و نیم، به مدت ۳ روز به مرخصی برود. مرخصی ۳ روزه بیشتر موجب خواهد شد آرامش بچه ها از بین رفته و وضع روحی آنها به هم بریزد. استدلال او کاملا درست بود. همین طور هم شد."
 
نسرین ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر، که به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام، زندانیان عقیدتی، فعالان حقوق بشر و کودکان قربانی خشونت شهرت دارد، در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است.
 
خانم ستوده پس از بازداشت در شهریور ۱۳۸۹، به جرم "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر" در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.
 
آقای خندان با انتقاد از برخورد انجام شده با همسر خود نوشته است: "ساعت ۱۱ امشب (دوشنبه شب) در حالی که بچه ها گریه می‌کردند و حاضر نبودند از مادرشان جدا شوند و از طرف دیگر همه دوستان و همراهان از این احضار شوکه بودند نسرین وارد زندان شد. او چمدان مسافرت را که آماده کرده بود خالی و با وسایل زندان پر کرد و رفت."
 
در همین حال روز گذشته عده ای از نمایندگان مجلس ایران به زندان اوین رفتند و از آن بازدید کردند.
 
رضا خندان با اشاره به دیدار نمایندگان از زندان گفته است: "بهتر این بوده است که در روز بازدید نماینده‌ها بهتر است نسرین در زندان نباشد. اما بی درنگ، پس از پایان یافتن بازدید، باید سریعا به زندان برگردانده شود."
 
تابستان امسال و در پی ممنوع الخروج شدن دختر ۱۲ خانم ستوده، وی به مدت ۴۹ روز دست به اعتصاب غذا زد.
 
محمد حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، در روزهای آخر اعتصاب غذای این وکیل زندانی گفته بود: "اگر مسائل مطرح شده در خصوص نسرین ستوده واقعیت داشته باشد، کمیسیون امنیت ملی، وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها را به مجلس فرا می‌خواند و از وزیر دادگستری می‌خواهیم تا در خصوص این پرونده به کمیسیون توضیح دهد."
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment