Wednesday, January 30, 2013

علی دهقان، دبیر سرویس اقتصادی روزنامه بهار بازداشت شد

 در ادامه ی روند برخوردهای امنیتی با فعالان مطبوعاتی و روزنامه نگاران کشور، علی دهقان از روزنامه نگاران اقتصادی نیز بعد از احضار، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
به گزارش بولتن نیوز، دهقان سابقه همکاری با روزنامه های اصلاح‌طلب نظیر شرق، بهار، اعتماد و وقایع اتفاقیه و همچنین خبرگزاری ایلنا را در کارنامه خود دارد.
 
وی در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی فعالیت داشته است.
 
علی دهقان پیش از این سابقه بازداشت نداشته و امروز ( چهارشنبه ) با حکم قضایی بازداشت شد.
 
نیروهای امنیتی ایران در روزهای هفتم تا نهم بهمن دست‌کم ۱۴ روزنامه نگار را بازداشت کردند.
 
میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی از بازداشت شدگان هستند.
 
مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد. این در حالی است که خبرگزاری مهر در روز سه شنبه از آزادی تعدادی از بازداشت شدگان خبر داده بود.
 
حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش هایی در خصوص علت بازداشت این تعداد از خبرنگاران، گفت: علت بازداشت روزهای اخیر شماری از خبرنگاران بعدا اعلام خواهد شد.
 
در همین خصوص، سید‌محمد حسینیوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با جرم فعالان رسانه‌ای بازداشت شده اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment