Monday, January 21, 2013

ممانعت مسئولین زندان از ملاقات عماد بهاور با همسرش

 مسئولین زندان اوین به بهانه واهی از ملاقات هفتگی عماد بهاور با همسرش جلوگیری کردند.
 
به گزارش ندای سبز آزادی مسئولین زندان اوین بدون اطلاع قبلی امروز دوشنبه به مریم شفیعی همسر عماد بهاور اعلام کردند که با کارت ملی نمی تواند به ملاقات همسرش برود و باید شناسنامه همراه داشته باشد.
 
این درحالی است که وی در طول سه سال و نیم گذشته به ملاقات عماد بهاور می رفته و اطلاعات وی در سالن ملاقات زندان اوین ثبت شده است.
 
در روزهای گذشته ۳۷۸ نفر از فعالان مدنی روزنامه نگاران، وزرا ،نمایندگان سابق مجلس و زندانیات سابق سیاسی در نامه‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب ایران خواستار مرخصی عماد بهاور مطابق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه‌ اجرایی سازمان زندان‌ها شدند.
 
پیگیریهای خانواده عماد بهاور در طول سه سال گذشته برای مرخصی این زندانی سیاسی بی نتیجه مانده است.قبل از نوروز سال ۹۰مسئولین قضایی به خانواده این زندانی سیاسی وعده داده بودند که او ایام نوروز را در کنار خانواده اش سپری خواهد کرد اما این امر محقق نشد.
 
عماد بهاور، مسئول شاخه‌ جوانان نهضت آزادی ایران و از اعضای هسته‌ مرکزی پویش موج سوم، ششم خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شد.وی پس از ۹۶ ساعت آزاد شد اما پس از اعلام نتایج انتخابات دستگیر و روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه پس از تحمل ۴۶ روز زندان انفرادی از زندان آزاد شد.وی در ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ در حالی که به دادگاه انقلاب برای آخرین دفاعیات احضار شده بود، بازداشت شد و از آن تاریخ بدون مرخصی در زندان به سر می برد.
 
بهاور از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و این حکم، عینا توسط شعبهٔ ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment