Monday, December 10, 2012

نگرانی از وضعیت میرحسین موسوی در حصر: «تغییر رفتار نگران کننده زندانبانان»

بر اساس آخرین گزارش ها از ایران، دستورالعمل جدید ماموران امنیتی درباره موسوی و رهنورد مبنی بر این‌که مسئولیت مواد غذایی آن‌ها بر عهده فرزندانشان است، نگرانی خانواده این دو را در پی داشته است.
  

وبسایت کلمه،به نقل از فرزندان این دو گزارش داد که ماموران امنیتی به ناگاه اعلام کرده‌اند که خود را مسئول غذای موسوی و رهنورد نمی‌دانند و خانواده باید این کار را برعهده بگیرد.
  

این سایت به نقل از فرزندان موسوی و رهنورد نوشته: «این رفتار عجیب، این نگرانی را در ما ایجاد کرده که نیت و غرض خاصی در کار باشد و عاملان و آمران این بازداشت غیرقانونی و طولانی مدت خانگی، قصد سوئی برای خدشه به سلامتی میرحسین و رهنورد و رفع مسئولیت از خود داشته باشند. 
 

روز یک‌شنبه ۱۹ آذر، نهم دسامبر سایت "کلمه" به نقل از فرزندان این دو گزارش داد که ماموران امنیتی به ناگاه اعلام کرده‌اند که خود را مسئول غذای موسوی و رهنورد نمی‌دانند و خانواده باید این کار را برعهده بگیرد.
  

نزدیک به دو سال است که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به همراه مهدی کروبی در حبس خانگی به‌سر می‌برند. در تمام این مدت ماموران امنیتی از آوردن هرگونه مواد غذایی توسط فرزندان موسوی و رهنورد برای آنان، جلوگیری می‌کردند.
 
 
به نوشته این رسانه نزدیک به فعالان جنبش سبز، دختران موسوی در حال حاضر هیچ گونه تماسی با پدر و مادر خود نداشته و بعد از ملاقات روز ۳۰ آبان هم هیچ یک از آنها دیداری با میرحسین و همسرش نداشته اند.
 
 
این وبسایت همچنین آورده است: «دختران موسوی تنها در یک مورد هفته گذشته در تماسی تلفنی از آن سو از سلامتی پدر و مادر خود خبردار شده اند و غیر از این، همه ارتباطات قطع بوده و در سه هفته اخیر آنها حتی از همان دیدارهای گزینشی و پر تنش قبلی هم محروم شده اند.»
  

درخواست محمد خاتمی برای آزادی زندانیان سیاسی
 
 

گفته میشود که بی خبری از این دو زندانی زندان اختر هم به نگرانی ها در این شرایط دامن می‌زند؛ خصوصا با توجه به اینکه وضعیت بیماری قلبی مهندس موسوی همچنان نگران کننده است، و همچنین خبری از بهبود آثار و عوارض ناشناخته ای همچون لرزش دست و صورت که در خانم رهنورد دیده شده بود، نیست.
  

همچنین روز دوشنبه محمد خاتمی، رییس جمهوری پیشین ایران، در دیدار با همسر نسرین ستوده، وکیل و حقوقدان زندانی، بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.
 
 
بنا به گزارش وب‌سایت محمد خاتمی، وی از «ادامه حصر و حبس نیروهای فعال و شایسته که نوعاً در فعالیت‌های خود از چارچوب قانون و موازین خارج نشده‌اند» ابراز تأسف کرده و اظهار امیدواری کرد که «از این پس حق قانونی و شرعی و انسانی این زندانی و سایر زندانیان رعایت شود.»
 
 
وی اظهار امیدواری کرد که «نه تنها به حقوق مسلم زندانیان احترام گذاشته شود، بلکه به سوی فضایی برویم که هیچ زندانی سیاسی در کشور نباشد.»
  

حبس خانگی این افراد در حالی ادامه دارد که هیچ دادگاهی در ایران حکم به حصر خانگی آنها نداده است و مقام های قضایی و سیاسی حاضر نیستند که مسوولیت این اقدام را بپذیرند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment