Thursday, December 6, 2012

فراخوان فعالان حقوق بشر و سیاسی ایرانی در حمایت از نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی

 شماری از فعالان حقوق بشر و سیاسی ایرانی در فراخوانی اعلام کرده اند که بین روزهای ٧ تا ١٢ دسامبر در حمایت از نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی در نقاط مختلف جهان برنامه هایی برگزاری خواهند کرد.
 
به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این فراخوان آمده است: "هنوز راه درازی تا آزادی نسرین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف نقض گسترده و نظام‌مند کرامت انسان در ایران داریم. از آنجا که روز ١٢ دسامبر پارلمان اروپا جایزه حقوق بشر ساخاروف را به نسرین ستوده و جعفر پناهی –کارگردان ایرانی- اهدا خواهد کرد، ما جمعی از ایرانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی، در تجمع های از پیش اعلام شده‌ی هفتم، هشتم و دوازدهم دسامبر، «مقاومت نسرین تا پیروزی» را جشن می گیریم و بدین وسیله مسئولیت مقامات قضایی و امنیتی و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی در حفظ جان و رعایت حقوق زندانیان را یادآور میشویم و و خواستار آزادی هر چه سریعتر نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به فشار بر خانواده یشان و گروگان گیری آن ها هستیم. از همه‌ی ایرانیان و غیر ایرانیان نیز دعوت می‌کنیم که به شکل فردی و گروهی ما را در این راه یاری دهند".
 
به گزارش دانشجونیوز، متن کامل این فراخوان به شرح زیر است:
 
پایان اعتصاب غذای نسرین ستوده با دستیابی او به خواسته‌های انسانی و قانونی‌اش پس از ٤٩ روز مقاومت، مایه‌ی افتخار و شادی خانواده و دوستان و همراهانش در داخل و خارج از کشور است که بسیاری شان در این چند هفته دل نگران بودند و برای بلندتر کردنِ صدای نسرین در داخل و خارج کشور تلاش کردند.
 
نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر و زنان در ایران، از شهریور ١٣٨٩ برای گذراندن محکومیت ٦ ساله خود در زندان اوین به سر می برد، در این مدت از حق مرخصی برخوردار نبوده، بارها از حق ملاقات و تماس تلفنی با خانواده اش محروم شده است و اعضای خانواده اش از سوی نیروهای امنیتی و قضائی تحت فشار قرار گرفته اند. 
 
نسرین ستوده که وکالت کودکان، زنان و زندانیان بسیاری را بر عهده داشته است، در این اعتصاب غذا خواهان لغو حکم غیر قانونی ممنوع الخروجی دختر ١٢ ساله اش مهراوه شده بود. 
 
هنوز راه درازی تا آزادی نسرین و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف نقض گسترده و نظام‌مند کرامت انسان در ایران داریم. از آنجا که روز ١٢ دسامبر پارلمان اروپا جایزه حقوق بشر ساخاروف را به نسرین ستوده و جعفر پناهی –کارگردان ایرانی- اهدا خواهد کرد، ما جمعی از ایرانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی، در تجمع های از پیش اعلام شده‌ی هفتم، هشتم و دوازدهم دسامبر، «مقاومت نسرین تا پیروزی» را جشن می گیریم و بدین وسیله مسئولیت مقامات قضایی و امنیتی و در راس آنها رهبر جمهوری اسلامی در حفظ جان و رعایت حقوق زندانیان را یادآور میشویم و و خواستار آزادی هر چه سریعتر نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی و پایان بخشیدن به فشار بر خانواده یشان و گروگان گیری آن ها هستیم. از همه‌ی ایرانیان و غیر ایرانیان نیز دعوت می‌کنیم که به شکل فردی و گروهی ما را در این راه یاری دهند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment