Sunday, December 23, 2012

توقف پخش دو شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" و "هسپان تی وی"

 شرکت اسپانیایی"میدیا برو" که به دو شبکه ایرانی ، انگلیسی زبان "پرس ‌تی‌ وی" و اسپانیایی زبان "هیسپان تی‌ وی" خدمات ماهواره ای ارائه می دهد ، از توقف پخش این دو رسانه خبر داد.
 
خبر گزاری مهر گزارش داد که به علت آنکه عزت الله ضرغامی رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ایران در لیست تحریم اتحادیه اروپا قرار دارد، پخش "پرس تی وی" و "هیسپان تی وی" از روز شنبه( 22-12-2012 ) متوقف شده است. 
 
این دو شبکه تلویزیونی وابسته به دولت ایران از طریق شبکه ماهواره ای "هیسپاسات" در اسپانیا و آمریکای لاتین قابل مشاهده بود. 
 
سخنگوی شرکت "میدیا برو" در مادرید اسپانیا بدون ذکر جزئیات گفته است که توقف پخش این دو شبکه ماهواره ای بر اساس درخواست شرکت مخابرات دولت اسپانیا صورت گرفته است. 
 
از سوی دیگر محمد سرافراز، معاون برون مرزی رادیو و تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد و کشورش در حال اتخاذ تصمیم گیری برای مقاومت در برابر موج جدید تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی است."
 
این در حالی است که سخنگوی کاترین آشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه هیچ گونه دخالتی در تصمیم شبکه ماهواره ای هیسپاسات نداشته است. 
 
در همین حال "پرس ‌تی‌ وی" و "هیسپان تی‌ وی" در بیانیه ای مشترک این اقدام را "حمله ای جدید علیه آزادی بیان" و "تلاشی برای جلوگیری از گفتن حقیقت " توصیف کردند. 
 
در این بیانیه آمده است که این دو شبکه تلویزیونی پیش از توقف پخش آنها هیچ هشداری دریافت نکرده بودند و به گفته این بیانیه دولت اسپانیا دلیل قانونی برای توجیه اقدام خود ارائه نکرده است. 
 
اتحادیه اروپا در اکتبر گذشته ، تحریم های تازه ای را علیه بخش مالی و تجاری ایران به دلیل فعالیت هسته ای آن کشور تصویب کرده بودند.
 
العربیه
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment