Thursday, December 6, 2012

بیانیه جمعی از فعالین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: جنبش دانشجویی جرقه های امید را روشن نگه خواهد داشت

جمعی از فعالین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بیانیه ای صادر کردند. 

 
به گزارش دانشجونیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است: نسل های جدید جنبش دانشجویی کشور، با روشن نگه داشتن جرقه های امید در دل جامعه دانشجویی فصلی تازه را در سرنوشت ملت آزادی خواه ایران رقم میزنند.
 
به گزارش دانشجونیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :
 
به نام دانشگاه آخرین سنگر آزادی
 
امروز شانزدهم آذر است، روز دانشجو، روزی برای تجلیل و گرامیداشت مقام و شان فرهیخته ترین قشر جامعه، ایامی که یادآور مظلومیت های قشر دردمند و درد داری است که همواره دغدغه ی جامعه ای شکوفا را با خود همراه داشته است. قشری که همواره تحت نگاه های تردید آمیز به افکار و اعمال خود از سوی حاکمیت ها بوده است. سخن در باب ظلم های رفته بر نسل دانشجویی بسیار است اما یادآوری فشارها و محدودیت ها در این ایام تلنگری است بربغض فروخورده ی این نسل.
 
صحبت از نسلی است که وارث عقاید، آرمان ها، جانفشانی ها و تلاش های خالصانه ی سال ها فعالیت های دانشجویی در راستای احقاق حقوق انسانی ملت بوده و همواره بار این رسالت را برای هر چه بیشتر نزدیک کردن جامعه به سوی فضایی توام با شور و آگاهی و فرهنگ مدنی به دوش کشیده است. اما حقانیت تلخ نسل امروز دانشجویی چیزی نیست جز حبس شدن در فضایی مملو از خفقان، سردی، ترس و سکوت.
 
نسلی که در بدو ورود به دوران دانشجویی خود همزمان با سرکوب جنبش سبز و تمامی جنبش های دانشجویی از یک سو با روایت حبس و محکومیت و تبعید، آزادی خواهانی در دانشگاه که شجاعانه در مسیر حق طلبی گام برداشتند و از سوی دیگر با سرخوردگی و یاس بازماندگان جنبش دانشجویی مواجه گشت.
 
اما نسل جدید جنبش دانشجویی تنها نظاره گر نماند، بلکه با سعی در بازسازی دوباره ویرانه های به جا مانده از جنبش های دانشجویی و ترمیم زخم های نشسته بر پیکره ی این آخرین سنگر آزادی، روحی تازه در کالبد نیمه جان آن دمید.
 
اکنون اما امید آن میرود که نسل های جدید جنبش دانشجویی کشور، با روشن نگه داشتن جرقه های امید در دل جامعه دانشجویی فصلی تازه را در سرنوشت ملت آزادی خواه ایران رقم زند.
 
هر شب ستاره ای را به زمین میکشند و باز
این آسمان غمزده غرق ستاره هاست
والسلام
 
١٦ آذر١٣٩١ خورشیدی 
جمعی از فعالین دانشگاه نوشیروانی بابل   
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment