Monday, December 3, 2012

اعلام همبستگی دو مقام شهرداری شهر تورین ایتالیا با نسرین ستوده و قول «اقدام عملی»

گزارش های جدید از شهر تورین ایتالیا حکایت از آن دارد که رییس برابری حقوق شهروندی و همچنین معاون شهر تورین در امور برابری حقوق شهروندی در جریان برگزاری جلسه ای مشترک با یک انجمن فرهنگیضمن همبستگی با نسرین ستوده و باقی زندانیان زن ایرانی اعلام کردند که «به زودی از طریق شهرداری شهر تورین جهت تحقق یافتن خواسته های نسرین ستوده اقدامی عملی خواهند کرد»
 

به گزارش دانشجونیوز، در جلسه ای مشترک  که به همت "انجمن فرهنگی ایتالیا ایران" با شهرداری تورین برگزار شده است، خانمها ماریا لوچیا(رییس کمسیون برابری حقوق شهروندی) و ایپینوزا(معاون شهر تورین در امور برابری حقوق شهروندی) با نسرین ستوده، وکیل زندانی که از ۴۸ روز گذشته در اعتصاب غذا بسر میبرد، اعلام همبستگی کرده است.
 
 

گفته می شود این دو مقام شهرداری شهر تورین ایتالیا همچنین با باقی زندانیان زن در ایران نیز اعلام همبستگی نموده است.
 
 

این مقامات ایتالیایی همچنین اعلام کردند: «به زودی از طریق شهرداری شهر تورین بریا تحقق یافتم خواسته های نسرین ستوده اقدامی عملی خواهیم کرد.»
 
 

در جریان برگزاری این جلسه این دو مقام ایتالیایی در جریان آخرین وضعیت نسرین ستوده و آخرین تحولات قرار گرفته اند.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری زندانی که در حال گذراندن حکم شش سال زندانش است، از ۲۵ مهرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد. رضا خندان، همسر او، پس از آخرین ملاقات با وی که در روز یک‌‌شنبه، ۱۲ آذر، انجام شده، در صفحه فیس بوک خود چنین نوشته است: «نسرین همچنان در اعتصاب غذاست. اکنون وضع جسمی‌اش به حدی رسیده که بعید می‌دانم تا ملاقات بعدی بتواند سرپا باشد. سرگیجه، اختلال بینایی، عدم تعادل در راه رفتن و فشار پایین علائم هشدار دهنده‌ی وخامت حال اوست، در کنار لاغری مفرط. با بعضی از همبندی‌هایش که صحبت کردم، خیلی نگرانش بودند و میگفتند دو روز است که بدنش مایعات را هم قبول نمی کند.»
 

روز دوشنبه (۱۳ آذر / ۳ دسامبر) گروهی از فعالان زنان و موکلان نسرین ستوده، حقوقدان زندانی، به قوه قضائیه مراجعه و با معاون رئیس سازمان زندان‌ها ملاقات کرده اند.
 

به گزارش سایت "تغییر برای برابری"، این افراد از معاون رئیس سازمان زندان‌ها که از او به عنوان "آقای نوری" یاد می‌شود خواسته‌اند که با توجه به وخامت حال نسرین ستوده در اثر اعتصاب غذا، این حقوقدان زندانی را به بیمارستانی مجهز منتقل کنند.
 

معاون رئیس سازمان زندان‌ها اما تاکید کرده که تنها همسر خانم ستوده از نظر قانونی می‌تواند چنین تقاضایی را مطرح کند و نامه درخواستی این زنان را هم تحویل نگرفته است.
 

این در حالی است که روز یک‌شنبه محمد حسن آصفری، عضو كميسيون امنيت ملی مجلس، درباره نسرین ستوده گفت: «در صورتی كه موضوعات مطرح شده در وبلاگ‌ها و سایت‌ها درباره نسرین ستوده صحت داشته باشد، کمیسیون امنیت ملی صددرصد وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها را به مجلس فرا خواهد خواند.»
 

همچنین در چند روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن نگرانی از اعتصاب غذای نسرین ستوده خواهان آزادی او و سی زندانی زن دیگر شده است.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment