Monday, December 10, 2012

ادعای مقامات وزارت علوم ایران: دانشجوی ستاره دار و محروم از تحصیل نداریم

تنها چند روز پس از اظهارات معصومه ابتکار از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر ستاره دار شدن دانشجویان در ایران، مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان، در وزارت علوم ایران در جدیدترین اظهار نظر وجود "دانشجویان ستاره دار " را به دلیل انتقاد و فعالیت های دوران تحصیل رد کرده اعلام کرد که در حال حاضر «حتی یک دانشجوی ستاره دار نداریم.»
 
 

به گزارش دانشجونیوز، حسن شمسیان، دبیر شورای مرکزی کمیته انضباطی وزارت علوم طی گفتگو با خبرگزاری دولتی مهر ضمن تکذیب ستاره در شدن دانشجویان در ایران، عنوان کرد که «گوینده این سخنان در آستانه روز دانشجو با این سخنانش به دنبال کسب پرستیژ برای خود بوده است.»
 
 

وی در ادامه گفته است: «ابتدا باید از فردی که به ستاره دار شدن دانشجو اشاره می کند سوال کرد تعریفش از "ستاره دار" بودن چیست و اصلاً دانشجو به چه علت باید ستاره دار شود؛ این افراد تنها کلی گویی می کنند و حتی نمی دانند ستاره دار شدن چرا اتفاق می افتد.»
 
 

وزیر علوم ایران: «موضوع ممنوع التحصیل شدن دانشجویان کذب محض است»
 
 

در همین حال کامران دانشجو٬ وزارت علوم نیز ادعا کرده که این وزارتخانه «هیچ فردی را به دلیل ارائه نظرات و بیان نقد ممنوع‌التحصیل نکرده است.»
 
 

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در برنامه زنده گفت‏وگوی ویژه خبری در ایران ادعا کرد: «موضوع ممنوع التحصیل شدن افراد به دلیل نقد کذب محض است.»
 
 

کامران دانشجو همچنین با اشاره به سخنان چند شب گذاشته معصومه ابتکار در برنامه زنده تلوزیونی اضافه کرد: «چند روز گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی موضوع ممنوع التحصیل شدن دانشجویان به دلیل نقد مطرح شده که این موضوع کذب محض است و هیچ فردی به این دلیل ممنوع التحصیل نشده است.»
 
 

مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان : معصومه ابتکار به دنبال کسب پرستیژ برای خود بوده است
 
 

حسین شمسیان هم در گفتگو با  مهر درباره اظهارات معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران در خصوص ستاره دار شدن دانشجویان منتقد با بیان اینکه گوینده این سخنان در آستانه روز دانشجو با این سخنانش به دنبال کسب پرستیژ برای خود بوده، اظهار داشت.
 
 

داستان ناتمام دانشجویان ستاره دار و انکار مقامات ایرانی
 
 

"دانشجویان ستاره دار" اصطلاحی است که از سوی فعالین دانشجویی به دانشجویان محروم از ادامه تحصیل به دلیل فعالیت های صنفی- سیاسی دوران دانشجویی و یا عقاید مذهبی اطلاق می شود.
  
 
با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ١٣٨٤ روند ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان منتقد و مخالف حاکمیت شتاب بیشتری گرفت. با این وجود وی در مناظره های انتخاباتی در سال ١٣٨٨، وجود دانشجوهای ستاره دار را تکذیب کرد.
 
 

در چند سال  اخیر گزارش های زیادی از محرومیت چندین باره دانشجویان در آزمون های دانشگاهی از سوی دانشجونیوز منتشر شده است.
 
 

در همین زمینه فواد شمس از دانشجویان ستاره دار با ارایه اسناد و مدارک ستاره دار شدن خود خواستار پیگیری این مدیر کل دولتی شده تا سندی از بیرون دانشگاه بر دروغ بودن ادعای حکومت ارایه کند.
 
 

او در بخشی از مطلبی در صفحه ی فیس بوک خود منتشر کرده بود نوشت:
 

«اینجانب فواد شمس فرزند فاتح به شماره شناسنامه ۴۷۲۱۲ دانشجوی وقت جغرافیای دانشگاه تهران در کنکور کارشناسی ارشد سال۹۰ در رشته جغرافیا شرکت کردم. تمامی مدارک ثبت نامی من در آزمون به شماره پرونده۶۴۸۵۴۳۷ در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۰ در نزد سازمان سنجش موجود می باشد. اما هیچگونه کارنامه ای از طرف سازمان سنجش دریافت نکردم و بعد از پیگیری ها از طرف سازمان سنحش ، فردی به نام آقای نوربخش به عنوان رئیس هسته گزینش سازمان سنجش به من به صورت شفاهی اعلام شد که از طرف وزارت اطلاعات محروم از تحصیل شده ام.»
بر اساس گزارشات پیشین وبسایت دانشجونیوز پنج نفر از دانشجویان فعلی دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، کاشان و نجف آباد که اسامی آنان در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته، که به دلیل فعالیت های دانشجویی و سیاسی در اعتراض به نتایج انتخابات سال ١٣٨٨ و پیش از آن ستاره دار شده و از ادامه تحصیل محروم مانده اند.
 
 
 
در همین راستا مهدى جمالوند، فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى ـ گیاهپزشکى از دانشگاه بوعلى سینا همدان که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بود به دلیل آنچه که «نقص در پرونده» خوانده شده, از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی محروم شده است.
 

همچنین رضا عرب، از فعالین دانشجویی دانشگاه مازندران نیز در سال جاری به دلیل فعالیت های صنفی و سیاسی از ادامه  تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بازمانده است. در تصویر کارنامه اینترنتی صادر شده برای این فعال دانشجویی آمده است:
"«داوطلب گرامي به علت نقص پرونده در صورت تمايل از روز سه شنبه مورخ ٩١/٠٣/٠٩ به سازمان سنجش آموزش کشور واقع در ميدان هفت تير - خيابان کريم خان زند - پلاک ٢٠٤- طبقه دوم مراجعه نماييد.»
 
 
 
این پیامی است که هر ساله شمار زیادی از دانشجویان، با اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور با آن مواجه می شوند.
 
 
مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان در انتهای اظهاراتش اعلام کرده است: « اگر دانشجو به صورت مستند اعلام کند که تمام شرایط پذیرش را از نظر قانونی در مقاطع تحصیلی داشته اما به علت موارد انضباطی این حق از وی سلب شده است، ما آمادگی داریم که از این شخص رفع تظلم کنیم.»

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment