Sunday, May 27, 2012

وحید لعلی پور با پایان یک سال حبس از زندان اوین آزاد شد

وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو، فعال زنان و دانشجویی ساعتی پیش با پایان یافتن یک سال حبس تعزیری از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.
 

به گزارش وبسایت کلمه، وحید لعلی‌پور اولین بار در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال ۱۳۸۸ به همراه همسرش بازداشت و به زندان اوین و سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
 

او دو ماه به خاطر همسرش در زندان اوین به سر برد و در اسفند ماه ۱۳۸۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
 

وحید لعلی پور بار دیگر در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ برای سپری کردن دوران محکومیت خود به دادسرای امنیت احضار و پس از آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. لعلی‌پور برای تحت فشار قرار دادن همسرش از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، اما با این وجود برای او پرونده‌ای نیز در دادگاه انقلاب تهران گشوده شد که اعلام شد در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ در آن محاکمه خواهد شد.

وی در این تاریخ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه بدون حضور وکیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تجمع و تبانی» محاکمه و به دو سال زندان تعزیری محکوم ش.
 

حکم لعلی پور در دادگاه تجدیدنظر تهران کاهش پیدا کرد. قاضی دادگاه اعلام کرد که به دلیل «جوان بودن» و این که همسر وحید لعلی پور نیز زندانی است، یک سال از این حکم برای چهار سال به صورت تعلیق در خواهد آمد و یک سال دیگر تعزیزی است. او بعد از بازداشت برای اجرای حکم در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ به زندان اوین و بند ۳۵۰ منتقل شد.
 

مهدیه گلرو، همسر وحید لعلی پور، نائب دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل پس از گذراندن سی ماه حبس هفته ی گذشته از زندان اوین آزاد شده بود.
 

مهدیه گلرو در رشته اقتصادِ صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل می کرد و نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه بود. در سال ۱۳۸۵ و در حالی که تنها یک ترم تا فارغ التحصیلی اش مانده بود، به خاطر فعالیت های دانشجویی و نقدهایش به دولت احمدی نژاد از تحصیل محروم شد.
 

این محرومیت برای هشت ترم و تا سال ۸۸ ادامه پیدا کرد. او در آذر ۸۷ به همراه چند دانشجوی محروم از تحصیلِ دیگر در دانشگاه علامه دست به تحصن نامحدود زد که موجب شد چند روز را بازداشت شود.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment