Thursday, May 31, 2012

عاطفه نبوی، فعال دانشجویی، با اتمام دوره محکومیت آزاد شد

عاطفه نبوی، دانشجوی زندانی و دختر عموی سید ضیاء نبوی که در بند زنان زندان اوین دوران محکومیت خود را گذرانده است پنجشنبه 11 خرداد با اتمام دوران محکومیتش آزاد شد. 

به گزارش دانشجونیوز این فعال دانشجویی مدت 3 سال حبس تعزیری خود را بدون مرخصی سپری نموده است.

 

عاطفه نبوی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ به همراه پسر عمویش سید ضیاء نبوی و شش نفر دیگر از دوستانشان در منزلی در تهران بازداشت شدند.
 

عاطفه نبوی از فعالان دانشجویی در ایران بوده است که در نوامبر ۲۰۰۹، به دلیل برای شرکت در اعتراضات پس از انتخابات به چهار سال زندان محکوم شد.
 

گفته می شود او نخستین زنی است که برای شرکت در تظاهرات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ محکوم شده‌است.
 

وی پس از بازداشت به بند 209 بازداشتگاه اوین منتقل شد و به مدت 95 روز در بند انفرادی تحت زیر فشارهای جسمی و روحی مورد بازجویی مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفت. وی پس از گذراندن دوران بازجویی به قرنطینه متادون و بند عمومی نسوان منتقل شده بود.
 

عاطفه نبوی در آذر ماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «قمی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.  این حکم در دادگاه تجدید نظر به سه سال حبس تعزیری کاهش یافت.
علیرضا نبوی همسر عاطفه در سال 89 اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با وبسایت روزآنلاین به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در بهمن ماه سال گذشته پس از سپری کردن دوران محکومیتش به پایان رسید.

 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment