Saturday, May 26, 2012

یک سوم زندانیان بیرجند، دانش آموز هستند

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفته است که تا کنون ۱۸۹۵ نفر از زندانیان در این مجموعه شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۶۱ نفر محصل هستند.
 
 

به گزارش ایسنا، سید هاشم اسماعیل‌زاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: تمامی کمک‌های نقدی و غیر نقدی با حمایت‌های مردمی و فعالیت‌های اقتصادی انجمن مثل عریضه‌نویسی در دادگستری‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی در زندان‌ها و بخشی از تعرفه آگهی‌های دادگستری منتشر شده در روزنامه‌ها تامین می شود.
 
 
وی توزیع ۱۵۰۰ سبد مواد غذایی بین خانواد‌ه‌های تحت پوشش و دیدار اعضای انجمن با برخی مسئولان استان را از جمله برنامه‌های روز ملی حمایت از زندانیان برشمرد و افزود: زمینه درمان رایگان خانواده‌های تحت پوشش با مشارکت ۲۷ نفر از پزشکان شهرستان بیرجند فراهم شده است.
 
 
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از جمله ماموریت‌های این انجمن را حمایت از خانواده زندانیان، کمک به امر حرفه‌آموزی و حمایت‌های اجتماعی از زندانیان دانست.
 
 
اسماعیل‌زاده با تاکید بر اینکه در استان خراسان جنوبی ۱۴ انجمن در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای هیات مدیره این مجموعه شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قائن و فردوس دارای انجمن حمایت از زندانیان نیازمند هستند.
 
 
وی تعداد خانواده‌های تحت پوشش این انجمن در بیرجند را ۶۲۷ نفر اعلام و اظهار کرد: تا کنون ۱۸۹۵ نفر از زندانیان در این مجموعه شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۶۱ نفر محصل هستند.
 
 
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از جمله اقدامات معیشتی این انجمن را توزیع سبدهای غذایی، کمک‌هزینه‌های آموزشی و اشتغال‌زایی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اقدامات مددکاری انجام شده است پیگیری و بررسی ۸۶۰ پرونده قضایی، تشکیل ۱۸۷۰ جلسه مشاوره با خانواده زندانیان و اشتغال‌زایی برای ۵۸ نفر از زندانیان و خانواده‌های تحت پوشش آنها بخشی از اقدامات مددکاری این انجمن است که در راستای پیشگیری از جرم در سال گذشته انجام شده است.
 
 

اسماعیل‌زاده همچنین از انتقال ۱۵۰ مورد از زندانیان به محل سکونتشان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی بین ۶۲۷ خانواده تحت پوشش توزیع شده است.
 
 

وی گفت: به دلیل مشکلات مالی و عدم نقدینگی بعضی از خانواده‌ها، بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان فاقد هر گونه ملاقات هستند که این امر باعث رشد ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment