Sunday, May 27, 2012

مهدی جمالوند، دانشجوی دانشگاه بوعلی و عضو سابق دفتر تحکیم، "ستاره دار" شد

در ادامه روند محرومیت برخی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران، آخرین گزارش ها حاکی از است که مهدى جمالوند، فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى ـ گیاهپزشکى از دانشگاه بوعلى سینا همدان که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بود به دلیل آنچه که «نقص در پرونده» خوانده شده, از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی محروم شده است.
 

به گزارش دانشجونیوز، هم زمان با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی، مشخص شد که شماری از دانشجویان از حق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر محروم شده اند. مهدى جمالوند، فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى ـ گیاهپزشکى از دانشگاه بوعلى سینا همدان یکی از این محروم شدگان بوده است.
 

گفته می شود این دانشجو عضو انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی (دفترتحکیم وحدت) روز گذشته براى دریافت کارنامه ى کارشناسى ارشد مراجعه کرده بود متوجه این موضوع شده است که به جای پاسخ ردی یا قبولی اعلام شده است به علت نقص پرونده به آدرسی که اعلام شده است مراجعه نماید.
 

وبسایت هرانا با اعلام این خبر اعلام کرده است که «وی در دوره اى نیز دبیر فرهنگى و عضو شوراى مرکزى انجمن مذکور بوده است وی هم چنین سردبیر نشریه هاى دانشجویى "روزها"، "پنجره"، "ارغوان" و "الفبا" بوده است.»
 

در سال های اخیر شمار زیادی از دانشجویان، علی رغم کسب رتبه های برتر در آزمون های سراسری به دلیل آنچه نقص در پرونده عنوان شده است، ستاره دار شده و از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بازمانده اند.
 
 
 "دانشجویان ستاره دار" اصطلاحی است که از سوی فعالین دانشجویی به دانشجویان محروم از ادامه تحصیل به دلیل فعالیت های صنفی- سیاسی دوران دانشجویی و یا عقاید مذهبی اطلاق می شود.
 
 
با روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ١٣٨٤ روند ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان منتقد و مخالف حاکمیت شتاب بیشتری گرفت. با این وجود وی در مناظره های انتخاباتی در سال ١٣٨٨، وجود دانشجوهای ستاره دار را تکذیب کرد.
 

به نوشته "هرانا" این فعال دانشجویی در طول دوران تحصیل در دانشگاه بوعلی همدان بارها از سوى حراست و کمیته ى انظباطى دانشگاه و همینطور ستاد خبرى اطلاعات و دادگاه انقلاب شهرستان همدان احضار شده است که ماحصل آن چندین حکم انظباطى از قبیل توبیخ کتبى و یک ترم محرومیت از تحصیل بود.
 

وی هم چنین پرونده ای در دادگاه انقلاب شهرستان همدان نیز دارد که کماکان در جریان است.
 

این در حالی است که مقامات مسئول در جمهوری اسلامی در اظهارنظر های رسمی همواره وجود دانشجویان ستاره دار را در کشور تکذیب کرده اند.
 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment